پایدار: امیدواریم با کنترل کرونا مسابقات لیگ را در بهمن ماه برگزار کنیم/ اولویت، سلامت ورزشکاران است

۰

رئیس سازمان لیگ فدراسیون کاراته گفت: خوشبین هستیم تا برای ابتدای بهمن ماه برنامه‌ریزی برگزاری مسابقات لیگ را داشته باشیم.

به گزارش کارته نیوز ابوالقاسم پایدار در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در خصوص درخواست حضور بیش از یک صد تیم برای حضور در لیگ‌های رده سنی کاراته اظهار داشت: جامعه کاراته یک جامعه وسیع و پرتعداد است و انتظار ما این بود با توانایی‌هایی که در ورزشکاران و مربیان وجود دارد و استقبال باشگاه‌ها، تعداد تیم‌های متعددی متقاضی حضور در لیگ‌های کاراته کشور باشند. از طرفی شرایط سلامت کشور در برهه کنونی خاص است و اولویت اول برای من و همکاران در سازمان لیگ با توجه به تکلیف رئیس فدراسیون کاراته توجه به مقوله سلامت ورزشکاران، مربیان و عوامل اجرایی است.

وی تصریح کرد: ما به دنبال این بودیم که استارت مسابقات لیگ را در پایان آذرماه بزنیم اما هیچ‌کس پیش‌بینی نمی‌کرد موج همه‌گیری ویروس کرونا به این شکل به وجود بیاید. با شرایط بدی که حاکم شد ما آذر ماه را از دست دادیم اما قطعاً محدودیت‌های اعمال شده و همراهی مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی کمک خواهد کرد تا آمارها روز به روز به سمت و سویی برود که شرایط بهتر و دل نگرانی‌ها کمتر شود.

رئیس سازمان لیگ کاراته خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه بخشی از دی‌ ماه نیز به فصل امتحانات اختصاص خواهد داشت، باید بازه زمانی را برای امتحانات دانشگاه و مدارس در نظر می‌گرفتیم تا ورزشکاران مشکلی در امتحانات نداشته باشند. در این شرایط بحث برگزاری مسابقات در آذر و دی‌ ماه جدی نیست اما اگر آمار تحت کنترل باشد، بازه زمانی ۱۵ تا یک ماه را برای آماده‌سازی ورزشکاران و باشگاه‌ها در نظر خواهیم گرفت.

پایدار در خصوص اینکه با توجه به شرایط فعلی می‌توان امیدوار به برگزاری مسابقات بود یا نه، گفت: رئیس فدراسیون کاراته تکلیف کرده است که اولویت اول ما سلامت ورزشکاران باشد اما نهایت تلاش خود را خواهیم کرد تا با آماده‌سازی شیوه‌نامه و پروتکل‌هایی مسابقات را بدون حضور تماشاگران برگزار کنیم. خوشبین هستیم با شرایط جدید وزارت بهداشت با آمار کاهشی مواجه باشیم تا برای ابتدای بهمن ماه برنامه‌ریزی برگزاری مسابقات را داشته باشیم. قطعا شیوه‌نامه‌هایی نیز تنظیم خواهیم کرد و برگزاری مسابقات نیز به صورت متمرکز و فشرده خواهد بود.

وی در خصوص اینکه مسابقات سوپر لیگ کاراته مردان و زنان با چه تعداد تیم برگزار خواهد شد، گفت: پیش‌بینی من برگزاری مسابقات حداقل با حضور ۸ تیم در هر رده خواهد بود. در بانوان ۸ تیم اعلام آمادگی کرده‌اند و فکر نمی‌کنم این آمار ریزش داشته باشند اما در  بخش آقایان ۱۳ تیم اعلام آمادگی کردند و تصور من حضور حداقل ۸ تیم و شاید هم همان ۱۳ تیم باشد. اواخر آذر ماه زمانی را برای واریز مبلغ ورودی اعلام خواهیم کرد تا مشخص شود چه تعداد تیم به صورت قطعی در مسابقات حضور داشته باشند.

پایدار در پایان گفت: در کاراته کنترلی مسابقات سوپر لیگ آقایان و بانوان مزین به نام سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی خواهد بود. مسابقات سوپر لیگ آقایان و بانوان سبک‌های آزاد نیز در جهت زنده نگه داشتن نام خلیج فارس با نام جام خلیج فارس  برگزارخواهد بود و عنوان مسابقات لیگ برتر آقایان و بانوان را نیز جام ولایت قرار دادیم. اسامی جام‌های ما بزرگ است و کسب عناوین برتر می‌تواند زمینه‌ای برای جذب اسپانسرها در سالیان آینده باشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا