کمیته فنی، یا رواج سبک‌ گرایی

ایجاد مجدد کمیته فنی راهکاری که قرار است مجددا از سوی فدراسیون کاراته برای تعیین مربیان ملی به کار گرفته شود.

به گزارش کاراته نیوز در حالی که طباطبایی در دوره ای که به عنوان سرپرست فدراسیون کاراته بر مسند قدرت نشست نیز این روش را برای انتخاب مربیان تیم ملی انجام داده بود شاید که در ظاهر این تصمیم خوب باشد اما دلایل زیادی وجود دارد که این روش در فدراسیون کاراته بازخورد خوبی نخواهد داشت.

در این متن به چند مورد از دلایلی که از سوی کارشناسان کاراته و این پایگاه خبری  تشکیل کمیته فنی را اشتباه می دانند خواهیم پرداخت.  اولین و بزرگترین ایراد در تشکیل کمیته فنی، سبک گرایی است. از آنجا که اعضای حاضر در کمیته فنی همگی از سبک های مختلف می باشند  مطمئنا شاهد معرفی مربیانی هستیم که در سبک های این اساتید حضور خواهند داشت.

مواردی که باید دقیق به آن‌توجه شود و بزرگترین ایراد این موضوع نادیده گرفتن مربیانی خواهد بود که در بعد فنی و قهرمان پروری نام آشنا هستند اما در سبک های منتسب به این اعضا حضور ندارند.

دومین موضوعی که در دوره سرپرستی جناب طباطبایی در کمیته فنی رخ داده بود و بسیار مهم است، اعلام برنامه ای مدون  و سیستمی  درست از سوی کمیته فنی در تعیین انتخاب مربیان ملی بود که هیچ گاه برای مربیان تشریح نشد و مشخص نشد که مربیان ملی از میان قهرمانان اسبق که هیچ شاگردی پرورش نداده اند انتخاب می شوند و یا مربیانی که در بعد قهرمان پروری سازنده و فعال هستند، چالشی که  در کمیته فنی کاراته برای انتخاب مربیان ملی وجود دارد و هیچوقت پاسخ درستی برای آن وجود نداشته است.

البته در  کنار  این موارد نباید از عدم حضور مربیان جوانی که با پرورش شاگردان متعدد و مدال آور نام‌خود را  بر سر زبان ها انداخته اند به راحتی گذشت.   این موضوع که اعضا کمیته فنی بر چه اساسی انتخاب خواهند شد نیز دلیلی دیگر است تا تشکیل دوباره این کمیته چالشی جدید را برای فدراسیون فعلی به وجود آورد.

اینکه مربیانگذشته و با سابقه تیم ملی در بدنه این کمیته مشغول فعالیت خواهند بود یا پیشکسوتان و افراد خاک خورده و پابه سن گذاشته قرار خواهند گرفت و یا مربیانی که در طول این سالها قهرمانان زیادی را به کاراته ایران مشخص کرده اند.

در پایان باید به این نکته اشاره کرد اگر طبق گفته ریاست فدراسیون کمیته فنی راه اندازی شود، نباید عدم نتیجه گیری در مسابقات را از مربیان انتخاب شده توسط این کمیته بازخواست کرد، بلکه باید اعضای کمیته فنی و شخص ریاست فدراسیون پاسخگوی نتایج باشند و هیچ راه فراری برای شکست  آنها نیست

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا