حسنی‌پور: کاراته نشان داده که تیم مسابقات بزرگ است/ نباید زمان آماده‌سازی را از دست بدهیم

مربی تیم ملی کاراته گفت: کاراته همیشه در مسابقات مهم و حساس نشان داده که تیم مسابقات بزرگ است و امیدواریم در المپیک نیز همین اتفاق بیفتد.

به گزارش کاراته نیوز و به نقل از خبرگزاری تسنیم، در خصوص برگزاری نخستین مرحله اردوی تیم ملی کاراته در سال جاری اظهار داشت: بعد از ۹ ماه اردوها را شروع کردیم، البته یک ماه قبل از برگزاری اردو نیز به بچه‌ها برنامه تمرینی داده بودیم و روی اجرایش کنترل و نظارت داشتیم.

فدراسیون کاراته برای برگزاری اردو شرایط خوبی را مهیا کرد و قبل از آغاز اردو تست کرونا گرفت که خدا را شکر تست همه اعضای تیم منفی بود و ما توانستیم استارت کار را بزنیم.

وی تصریح کرد: فکر می‌کنم با توجه به شرایط دنیا، شروع اردوها تیم ملی کاراته یک گام بزرگ بود. در حال حاضر شرایط به گونه‌ای است که ما با ویروس کرونا در حال زندگی هستیم. توماس باخ،

رئیس کمیته بین‌المللی المپیک نیز در روزهای گذشته به ورزشکاران دنیا اعلام کرد که برای برگزاری المپیک توکیو آماده باشند که این موضوع نشان می‌دهد نباید زمان را از دست بدهیم و از ‌آماده‌سازی برای المپیک غافل شویم.

مربی تیم ملی کاراته با اشاره به مثبت ارزیابی کردن شرایط ملی‌پوشان عنوان کرد: ما در اردوی نخست به دنبال ارزیابی شرایط بدنی بچه‌ها بودیم و خدا را شکر بچه‌ها از آن چه فکر می‌کردیم آماده‌تر بودند.

ما فکر می‌کردیم بدن‌ها پایین‌تر باشد اما شرایط بچه‌ها به صورت نسبی خوب بود. کار بسیار زیادی در پیش داریم اما با توجه به برگزاری اولین تورنمنت کاراته در فروردین سال ۱۴۰۰ زمان خوبی پیش روی ما برای آماده‌سازی قرار دارد.

حسنی‌پور خاطر نشان کرد: برنامه‌های آماده‌سازی کادرفنی برای ملی‌پوشان متفاوت است. انتظار داریم سجاد گنج‌زاده و ذبیح‌الله پورشیب در مسابقات مراکش که فروردین ماه برگزار خواهد شد به اوج آمادگی برسند. امیر مهدی‌زاده باید برای مسابقات کسب سهمیه پاریس در آمادگی قرار داشته باشد و برنامه ما برای آماده‌سازی بهمن عسگری نیز مسابقات المپیک است.

وی فزود: اگر بتوانیم با توجه به شرایط برگزاری اردوها را ادامه بدهیم و برنامه‌ها مدنظر کادر فنی که از بهترین‌های دنیا هستند را پیاده کنیم، به حضور در المپیک با ترکیب کامل بسیار امیدوار هستم تا در توکیو نیز دستاورد بی‌نظیری را کسب کنیم.

خدا را شکر کاراته همیشه در مسابقات مهم  و حساس مانند بازی‌های آسیایی، کامبت گیمز و قهرمانی جهان نشان داده است که تیم مسابقات بزرگ است و امیدواریم در المپیک نیز همین اتفاق بیفتد.

مربی تیم ملی کاراته در خصوص زمان و مکان برگزاری مرحله دوم اردوی تیم ملی کاراته گفت: قرار است مرحله دوم اردوی تیم ملی کاراته احتمالاً در خارج از تهران برگزار شود اما هنوز زمان شروع اردو قطعی نشده است. فکر می‌کنم در نهایت تا ۱۰ روز آینده مجدداً اردوی تیم ملی برگزار شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا