هیات کاراته خراسان شمالی به دنبال هدفمندسازی حضور در مسابقات قهرمانی است

نایب‌رئیس هیات کاراته خراسان شمالی از حذف مدال‌های کم‌اهمیت در رقابت‌هایی فاقد اعتبار خبر داد و گفت: این هیات در تلاش برای گسترش کاراته به‌صورت هدفمند و قهرمانی در میان جامعه است

به گزارش کاراته نیوز و به نقل از خبرگزاری فارس در بجنورد با اشاره به عدم توجه به وضعیت کاراته در استان اظهار کرد: خراسان شمالی علی‌رغم داشتن بستر اختصاصی این ورزش، سال‌های بی مدالی را گذرانده و در میادین کشوری حرفی برای گفتن ندارد و تنها در رقابت‌های سبکی شاهد کسب مدال کاراته کا ها هستیم که ازنظر فدراسیون و اداره  کل ورزش و جوانان بی‌اعتبار است و برای کاراته کا هزینه بسیاری به همراه دارد.

وی از تلاش بی‌وقفه این هیات در راستای تشکیل تیم استان و مدال‌آوری در رویدادهای قهرمانی کشور، انتخابی تیم ملی و کاراته وان خبر داد و گفت: حرکت کاراته استان به سمت‌وسوی قهرمانی در کشور است، البته رسیدن به این مهم باید سطح مربیان استان را نیز ارتقا داد.

نایب‌رئیس هیات کاراته خراسان شمالی برگزاری دوره‌های ارتقا برای مربیان و داوران را یک ضرورت اعلام کرد و گفت: برگزاری دوره‌های متنوع لازم است که در ایام کرونا نیز چندین دوره از داوران جهانی و آسیایی در بخش کاتا برگزار شد.

وی که خود از کاراته‌کاران استان است نسبت به راهکاری برای افزایش تعداد علاقه‌مندان این ورزش و جلوگیری از ریزش آن‌ها که این روزها شاهد آن هستیم خبر داد و گفت: دعوت از مربیان مجرب سایر استان‌ها عامل ارتقای سطح مربیان و بالطبع افزایش سطح کاراته کاها  است.

وحدانی با اشاره به ظرفیت استان برای برگزاری رویدادهای بین‌المللی تأکید کرد: طی دیداری با رئیس فدراسیون کاراته قول برگزاری این رقابت‌ها و  استفاده از داوران استان در لیگ‌های مطرح کشور دریافت شده است.

وی بابیان این‌که در ایام کرونا تمرینات باید مجازی پیگیری شود خاطرنشان کرد: استان با توجه به محدودیت‌هایی که داشت اقدام به برگزاری دو دوره رقابت لیگ ساحلی کرد که حدود ۱۰۰ کاراته کا در این رقابت‌های انفرادی در محیط آزاد به رقابت پرداختند و پیش‌ازاین چندین دوره رقابت مجازی برگزار شد تا شاهد پویایی این ورزش در استان باشیم.

نایب‌رئیس کاراته استان  دوری از حاشیه و عواملی که هیات را از اهداف اصلی خود دور کند را رویکرد هیات دانست و ابراز امیدواری کرد با همدلی و اتحاد مربیان شاهد رشد کاراته کاها و حضور آن‌ها در تیم ملی باشیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا