حسنی‌پور: جامعه کاراته، حامی تیم ملی است/ برای موفقیت همدل هستیم

مربی تیم ملی کاراته با بین اینکه جامعه این رشته حامی تیم کشورمان هستند، گفت: با مدیریتی که «شهرام هروی» در راس کادر فنی دارد، همه مربیان و بازیکنان برای رسیدن به موفقیت همدل و متحد هستند.

به گزارش کاراته نیوز و به نقل از خبرگزاری تهران_ایرنا، «سعید حسنی‌پور» در گفت‌وگو با ایرنا، اظهار داشت: پس از اینکه حدود ۹ ماه به دلیل شرایط کرونایی امکان برگزاری اردوها وجود نداشت، تمرینات را آغاز کردیم.در این ماه‌ها و با برنامه‌ای که به ملی‌پوشان داده بودیم تمرینات ملی‌پوشان را زیر نظر گرفته بودیم.

وی افزود: البته تمرین انفرادی تاثیرگذار اردوهای جمعی را ندارد. در اردوها علاوه بر مسائل فنی، ورزشکاران از لحاظ روحی و انگیزشی نیز به شرایط خوب می‌رسند که این مساله از اهمیت بالایی برای عملکرد خوب در رویداد بزرگی چون بازی‌های المپیک، برخوردار است.

حسنی‌پور گفت: خوشبختانه با همت مسوولان فدراسیون، اسکان و محل تمرین بسیار خوبی داشتیم و کارمان را پس از ماه‌ها وقفه آغاز کردیم که همین باعث افزایش روحیه نفرات شد. اما در میانه راه به دلیل گسترش شیوع کرونا و آغاز محدودیت‌ها، کادر فنی تصمیم گرفت که تمرینات را تعطیل کند. در خصوص زمان اردوی بعدی تصمیم گرفته‌ایم اما هرگاه قطعی شد به اطلاع ملی‌پوشان می‌رسانیم.

مربی تیم ملی در پاسخ به این سوال که شرایط آمادگی نفرات پس از چند ماه تمرین انفرادی چگونه بود؟ عنوان کرد: انصافا نفرات بالاتر از سطح انتظار ما بودند. البته هنوز خیلی کار داریم تا به بهترین شرایط برسیم اما آمادگی کاراته‌کاها نسبتا خوب بود. باید خودمان را برای حضور در مسابقات مراکش که قرار است فروردین‌ماه سال آینده برگزار شود، آماده کنیم.

وی گفت: کمیته بین‌المللی المپیک اعلام کرده که بازی‌های المپیک توکیو تحت هر شرایطی برگزار می‌شود و ما هم باید به بهترین نحو مهیای حضور در این رویداد بزرگ شویم.

حسنی‌پور در خصوص اینکه از بین «ذبیح‌الله پورشیب» و «سجاد گنج‌زاده» تنها یک نفر به المپیک می‌رسد، گفت: این از شانس بد کاراته جهان است که یکی از این دو نفر در المپیک نخواهد بود. البته معتقدم این از برنامه‌ریزی ضعیف فدراسیون جهانی است. به‌طور مثال در وزنه‌برداری، ایران در سنگین وزن به دو مدال المپیک توسط «بهداد سلیمی» و «سجاد انوشیروانی» رسید و فدراسیون جهانی کاراته هم می‌توانست شرایط بهتری را برای گزینشی المپیک در نظر بگیرد. ما تنها تیمی هستیم که این شرایط را داریم و از نبود سجاد یا ذبیح در المپیک بسیار ناراحتیم.

مربی تیم ملی در خصوص همدلی و اتحاد موجود بین اعضای کادر فنی و ملی‌پوشان، توضیح داد: جامعه کاراته حامی تیم ملی است و همواره برای موفقیت تیم ملی، همراه قهرمانان بوده‌اند. در این مسیر «شهرام هروی» به‌عنوان سرمربی تیم ملی، مدیریت خوبی داشت و اکنون مربیان و بازیکنان برای موفقیت، همدل و متحد هستند.

حتی مربیان پیشین تیم ملی که اکنون در خارج از کشور مربیگری می‌کنند نیز همواره خواهان موفقیت تیم کشورمان هستند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا