طباطبایی:یکی از بهترین تیم‌های دنیا راداریم/موفقیت در المپیک از اهداف ماست

رئیس فدراسیون کاراته گفت: کاراته ایران با در اختیار داشتن یکی از بهترین تیم های دنیا موفقیت در بازیهای پر اهمیت المپیک را به عنوان یکی از اهداف بزرگ خود تعریف کرده است.

به گزارش کاراته نیوز سیدحسن طباطبایی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن بیان مطلب فوق به خبرنگار مهر گفت: شیوع ویروسکرونا شرایط خاصی را در کل جهان به وجود آورده و زندگی مردم را تحت شعاع قرار داده که ورزش، کاراته و المپیک هم از این قاعده مستثنی نیستند. تیم ملی کاراته بعد از حضور موفقیت آمیز در مسابقات متعدد سال گذشته نیاز به استراحت و ریکاوری داشت که شرایط کرونا و تعویق یکسالهالمپیک این فرصت را در اختیار فدراسیون و کادر فنی قرار داد.

وی ادامه داد: بعد از آنکه شرایط کمی مساعد شد، تصمیم به آغاز اردوها گرفتیم که در مرحله نخست کاراته کاها با برنامه کادر فنی تمرینات خود را به صورت انفرادی آغاز کرده و مربیان هم نظارت داشتند و در ادامه موفق شدیم یک اردوی متمرکز را با امکانات مناسب و رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی در مجموعه ورزشی آزادی برگزار کنیم که خدا را شکر تست کرونای همه نفرات پیش از آغاز اردو منفی بود. با تمریناتی که از کاراته کاها مشاهده شده و نظرات کادر فنی، ملی پوشان در شرایط خوب آمادگی جسمانی و فنی قرار دارند که با ادامه این روند بهتر هم خواهند شد.

طباطبایی با اشاره به برنامه‌های پیش روی فدراسیون گفت: با اطلاعاتی که از فدراسیون جهانی دریافت کرده‌ایم، تا این لحظه رقابتهای گزینشی المپیک در مراکش و فرانسه قطعی است. خبرهای منتشر شده از کمیته بین المللی المپیک و مقامات رسمی ژاپن هم که حکایت برگزاری المپیک دارد. بر همین اساس باید با جدیت و دقت نظر بیشتری برای بالا بردن آمادگی کاراته کاها برنامه ریزی کنیم.

رئیس فدراسیون در مورد آخرین وضعیت بانوی المپیکی کاراته هم گفت: حمیده عباسعلی هفته گذشته تحت عمل جراحی قرار گرفت. در تماسی که با دکتر امینی پزشک معالج و خود خانم عباسعلی داشتم، وضعیت مطلوب و رضایت بخش توصیف شد. وی در حال طی کردن دوره نقاهت و برنامه‌های فیزیوتراپی است و به زودی به ایران باز خواهد گشت. بنا داشتیم بعد از اردوی مردان، اردوی بانوان را شروع کنیم که شرایط فعلی مانع از آن شد. انشاالله در اولین فرصت اردوی این تیم آغاز خواهد شد.

وی در خصوص زمان تعطیلی اردو هم گفت: با توجه به موج سوم کرونا که شدت هم گرفته و در جلسه‌ای که با کادر فنی داشتیم تصمیم بر آن شد تا این اردو عصر پنجشنبه به پایان رسیده و به امید خدا بعد از پشت سر گذاشتن وضعیت فعلی و تعطیلات پیش رو بتوانیم شرایطی را برای تشکیل اردوی دوباره تیم‌های مردان و بانوان کشور فراهم کنیم.

طباطبایی در پایان گفت: هدف مهم کاراته ایران موفقیت در بازی‌های المپیک است و کسب مدال و افتخار در این رویداد مهم جهانی متعلق به جامعه کاراته ایران خواهد بود. انتظار داریم بزرگان کاراته در این مسیر سخت و دشوار ما را یاری دهند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا