حلقه گمشده کاراته خوزستان، نداشتن تیم در لیگ‌های کشوری بود

سرمربی تیم کاراته‌ اهواز با اشاره به بومی بودن این تیم برای حضور در لیگ برتر کشور، گفت: اگر روی بخش پایه‌ کار کنیم، می‌توانیم با کمترین هزینه در سه چهار سال آینده، بازیکن ملی‌پوش داشته باشیم.

به گزارش کاراته نیوز و به نقل از خبرگزاری ایسنا_خوزسکنیم سیدحسین علیمرادی در گفت‌وگو با ایسنا درباره حضور تیم کاراته اهواز در لیگ برتر کشور برای اولین بار، اظهار کرد: بعد از چند سال توانستیم برای حضور در لیگ برتر اسپانسر پیدا کنیم.

حلقه گمشده کاراته استان حضور نداشتن در لیگ‌های کشوری بود که همین نیز سبب شده بود که بازیکنان، مربیان و داوران ما پایین‌تر از سطح حرفه‌ای باشند. متاسفانه در سال‌های اخیر هر چقدر تلاش می کردیم تا تیمی در لیگ برتر داشته باشیم، موفق نبودیم زیرا اعزام تیم و حضور در مسابقات هزینه‌هایی داشت که کار را برای ما سخت می‌کرد و نمی توانستیم در لیگ تیم‌داری کنیم.

وی افزود: به دلیل نداشتن تیم در لیگ برتر، بازیکنان و استعدادهای استان مجبور به رفتن به استان‌های دیگر بودند اما خدا را شکر امسال توانستیم با جذب اسپانسر و حمایت شهرداری منطقه ۸ اهواز، در لیگ برتر شرکت کنیم تا شرایط بهتر شود.

سرمربی تیم کاراته‌ اهواز در خصوص بحث استعدادیابی نیز گفت: یکی از مشکلات که باعث آسیب رسیدن به کاراته استان است، نبود شرایط رشد ورزشکاران از رده سنی پایه به بزرگسالان است؛ این‌که تیم‌های پایه در لیگ‌های جوانان و نوجوانان حضور نداشتند و تنها در رده سنی بزرگسالان فعالیت داشتیم، خوب نبود و این انتقاد در گذشته نیز به تیم نفت اهواز وارد بود.

البته اکنون خدا را شکر تمام بازیکنان تیم شهرداری، بومی هستند.  وی ادامه داد: همچنین نداشتن تیم کاتا باعث بی‌انگیزگی در بازیکنان استان شده بود و شرایط کار برای آن‌ها در استان‌های دیگر نیز سخت است. پس اگر بخش فعالیت در رشته کاتای تیمی تداوم داشته باشد، قطعا مربی‌ها تمام تلاش را خواهند کرد که کاتای تیمی استان را هر چه سریع‌تر بسازند و به شرایط بهتری در این رشته دست پیدا کنیم.

علیمرادی در خصوص داشتن ملی‌پوش در آینده، گفت: ما نمی‌گوییم در یک سال می‌توانیم به این مهم دست پیدا کنیم اما اگر روی بخش پایه‌ کار کنیم، می‌توانیم با سرمایه‌گذاری و حمایت از رده‌های نونهالان و نوجوانان، با کمترین هزینه در سه چهار سال آینده، بازیکن ملی‌پوش داشته باشیم. البته اگر از پایه کار را شروع کنیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا