مربی تیم ملی کاراته: ملی‌پوشان عطش زیادی برای تمرین و موفقیت دارند

۰

به گزارش کاراته نیوز و به نقل از تهران- ایرنا- مربی تیم ملی کاراته ایران با تاکید براینکه ملی‌پوشان انگیزه بالایی در تمرینات دارند، گفت: هشت ماه تعطیلی اردوها سبب شده که آنان با عطش زیادی درپی رسیدن به مرز آمادگی و کسب موفقیت باشند.

به گزارش ایرنا؛ تمرینات تیم ملی کاراته ایران پس از حدود هشت ماه تعطیلی از ابتدای هفته جاری آغاز شد و ملی‌پوشان روند آماده‌سازی خود را در سالن ۱۲ هزار نفری مجموعه ورزشی آزادی پیگیری می‌کنند.

«حسن روحانی» در این خصوص به ایرنا، گفت: از ماه گذشته به‌صورت انفرادی با کاراته‌کاها تمرین می‌کردیم و بسیار خوشحالم که اکنون تمرینات رسما آغاز شد تا بازیکنان پس از هشت ماه بتوانند به روند خوب بازگردند.

وی افزود: در ابتدای ورود به اردو تست کرونا انجام شد که همگی منفی بود. اردوی اول ما ۱۲ روز ادامه خواهد داشت که هدف اصلی کادر فنی، بالا بردن آمادگی جسمی نفرات با تمرینات هوازی و بدنسازی است.

قهرمان اسبق آسیا اظهار داشت: در تمرینات کاراته نیز تکنیک نفرات را زیر نظر داریم و روی هدف‌زنی و رفع ایرادات کار می‌کنیم تا ملی‌پوشان به شرایط خوب نزدیک شوند.

روحانی در خصوص اردوی بعدی تیم ملی، توضیح داد: در حال حاضر به دلیل اوج گیری کرونا، چیزی مشخص نیست و نمی‌دانیم اردوی بعدی چه زمانی و کجا برگزار می‌شود. امیدوارم این بیماری به اتمام برسد تا همه مردم و ورزشکاران بتوانند به زندگی عادی بازگردند.

مربی تیم ملی کاراته با بیان اینکه انگیزه ملی‌پوشان در اردوی جدید قابل ستایش است، توضیح داد: دوری طولانی از اردو موجب شده تا اکنون بازیکنان انگیزه بسیار بالایی داشه باشند. در واقع آنان برای تمرین کردن و رسیدن به نتیجه دلخواه در مسابقات رسمی، عطش زیادی دارند. همه این تلاش‌ها برای رسیدن به المپیک و موفقیت در بزرگترین رویداد ورزشی جهان است.

وی در خصوص مسابقات پیش‌روی کاراته‌کاها، گفت: کاراته‌وان مراکش قرار است فروردین‌ماه سال آینده برگزار شود که در آنجا تکلیف اکثر نفرات راه یافته به المپیک مشخص خواهد شد.

مربی تیم ملی در خصوص رقابت سجاد گنج‌زاده و ذبیح‌الله پورشیب برای رسیدن به المپیک، عنوان کرد: این از ضعف‌های فدراسیون جهانی است که اوازن را تلفیق کرده تا از بین گنج‌زاده و پورشیب که از بهترین‌های جهان هستند، تنها یک نفر به المپیک برسد. در واقع المپیک توکیو از داشتن یکی از این نفرات محروم خواهد بود.

روحانی تاکید کرد: برای کادر فنی هیچ تفاوتی ندارد که کدامیک به توکیو برسد. هر ورزشکاری که بهتر تمرین کند و تمرکز داشته باشد به خواسته‌اش می‌رسد.

وی در خصوص حمایت کادر فنی و ملی‌پوشان از یکدیگر در ایام تعطیلی اردوها، اظهار داشت: دلیل اصلی موفقیت تیم ملی کاراته در سال های اخیر همین اتحاد است. در تیم ما احترام حرف اول را می‌زند و هرچند همه دوست هستیم اما هر چیزی جای خود را دارد و احترام فراموش نمی‌شود. باید از «شهرام هروی» به‌عنوان سرمربی تیم ملی تشکر کنم که این همدلی را ایجاد کرده و تیم را در مسیر موفقیت قرار داده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا