فقر امکانات و نبود حامی مالی پاشنه آشیل کاراته کاران کردستان

این‌روزها کاراته‌کارهای استان کردستان از نبود اسپانسر مالی و عدم حمایت اسپانسرها و نبود امکانات رنج برده و خبری از حمایت مسئولان نیز نیست.

به گزارش کاراته نیوز و به نقل از خبرگزاری تسنیم از سنندج، کاراته در دهه اخیر جزو رشته‌های پرطرفدار در بین جوانان استان بوده و کاراته‌کاران کردستانی علی‌رغم همه مشکلات مالی، همواره در مسابقات مختلف نتایج قابل قبولی را کسب کرده‌اند.

موفقیت بانوان کاراته کار در استان فقط به شهرستان سنندج خلاصه نشده و شهرستان‌های دیگر استان از جمله سقز با برنامه‌ریزی مناسب، نفرات مستعدی را به تیم منتخب استان معرفی کرده‌اند.

نگار حسینی، عضو اسبق تیم ملی کاراته جمهوری اسلامی ایران از سال ۹۱ به‌عنوان مربی تیم ملی بانوان در رده نوجوانان و جوانان، در سال ۹۴ و ۹۵ رده سنی امید و در سال ۹۸ نیز به‌عنوان مربی تیم ملی بزرگسالان و در این سال‌ها در مسابقات جهانی آسیایی و لیگ‌های جهانی حضور داشته است.

«قهرمان مسابقات آسیایی مالزی، نایب قهرمان مسابقات آسیایی امارات، اولین طلای مسابقات جهانی اندونزی و برنز مسابقات جهانی اندونزی» از افتخارات تیم ایران در زمان مربیگری حسینی بوده است.

حسینی در  گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی تسنیم سطح فنی بانوان کاراته‌کار کردستانی را بالا دانست و اظهار داشت: کاراته جزو رشته‌های افتخارآفرین در میادین آسیایی و بین‌المللی است و ورزشکاران این رشته می‌توانند در المپیک هم حضور داشته باشند کمااینکه بانوان ایرانی سهمیه‌های ورودی المپیک را در این رشته کسب کرده‌اند.

وی به حضور بانوان کردستانی در سال‌های ۹۷ و ۹۸ در لیگ برتر اشاره کرد و افزود: تیم بانوان کاراته استان متشکل از بازیکنان بومی از شهرستان‌های کردستان جزو سه تیم برتر کشور و نفرات این تیم، از عنوان‌داران کشوری و بین‌المللی هستند.

مربی کاراته استان کردستان با بیان اینکه بهار حسینی نفر اول رنکینگ کاتای کشور، تارا محمدی از سقز نفر اول کشوری جوانان، ساحل تیموری از سقز از قهرمانان کشور، پانیذ اسدی نفر سوم لیگ کاراته وان کشور از سنندج، مورا امجدیان نفر دوم کاراته وان کشور در رده نونهالان از سنندج و خانم فاطمه ساعدی از قروه نفر سوم مسابقات قهرمانی کشور انتخابی تیم ملی» از بازیکنان عنوان‌دار هستند؛ گفت: خوشبختانه همه نفرات تیم جزو عنوان‌داران این رشته در سطح کشور بوده و می‌توانند آینده خوبی برای استان رقم بزنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا