مربیگری تیم ملی بزرگسالان لقمه ای بزرگتر از دهان بعضی گزینه های فدراسیون

مربی تیم ملی بزرگسالان لقمه ای بزرگتر از دهان بعضی گزینه های فدراسیون

درحالی که فدراسیون کاراته جهت تقویت کادر فنی بانوان بزرگسال در نظر دارد تا از کمک مربی دیگری در ترکیب فعلی کادر فنی خود استفاده نماید، گمانه زنی جهت حضور نام مربی پیشنهادی نقل داغ محافل کاراته در این روزهای سرد می باشد. اما به راستی کدام گزینه شایستگی حضور در این سمت را دارد و فدراسیون کاراته قرار است از توان فنی کدام مربی جهت کمک به کادر فنی تیم ملی بزرگسالان بهره ببرد.

 به گزارش کاراته نیوز از میان مربیانی که با حضور در کادر فنی تیم ملی بزرگسالان در رویدادهای مختلف آسیایی و جهانی توانستند به موفقیت های بزرگی دست پیدا کنند تا قهرمانانی چون پگاه زنگنه، فاطمه چالاکی و الهه رضازاده که مدال های متعددی در میدان های آسیایی،جهانی و بازی های آسیایی به دست آوردند و در حال حاضر از عرصه قهرمانی خداحافظی کرده اند، همگی توانایی حضور در کادر فنی تیم ملی بزرگسالان را دارند اما به نظر می رسد فدراسیون کاراته به دنبال استفاده از ضعیفترین گزینه های موجود می باشند که به همراه تیم ملی در رده های مختلف تیم ملی، بدترین نتایج تاریخ کاراته ایران را گرفته اند. مربیانی که به اصطلاح بله،چشم، قربانگو هستند و ترکیب تیم های ملی را نه بر اساس لیاقت بلکه براساس خواسته خود و اطرافیانشان می چینند.

در صورتی که فدراسیون کاراته در نظر داشته باشد تا از مربی قهرمان ساز در ترکیب کادر فنی خود استفاده نماید یکی از گزینه مناسب می‌تواند فاطمه قاسمی باشد که که هم به عنوان بازیکن تجربه حضور در بازیهای آسیایی از طرف تیم ملی را دارد و هم به عنوان مربی قهرمانی چون سارا بهمنیار را به کاراته ایران معرفی کرده است. البته از این نکته نباید غافل شد که فاطمه قاسمی سابقه همکاری با سمانه خوشقدم در المپیک جوانان آرژانتین در سال ۲۰۱۸ را دارد که منتهی به سه مدال برنز از سه فرصت شد.

با این تفاسیر شاید مربی گری تیم ملی بزرگسالان در قامت مربیانی نباشد که نه بازیکنی در تیم ملی بزرگسالان دارند و نه از فرصت های خود درهدایت رده های مختلف سنی، نتایج خوبی کسب کردند حال باید منتظر ماند و دید فدراسیون کاراته بر اساس لیاقت و شایستگی یک مربی را انتخاب می کند یا بر اساس رانت و معرفی اطرافیانش.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا