گزارش|انتقاد بانوی کاراته‌کار از نبود امکانات و تبعیض در هیئت کاراته کردستان؛ اساتید و قهرمانان ارزنده فراموش شده‌اند

ثنا علی‌محمدزاده کاراته‌کار عنوان‌دار سنندجی از نبود امکانات، تبعیض و مشکلات زیاد در هیئت کاراته استان کردستان می‌گوید.

به گزارش کاراته نیوز و به نقل از خبرگزاری تسنیم_سنندج،رشته کاراته در چند سال اخیر و باتوجه به المپیکی شدن آن در ایران علاقه‌مندان زیادی پیدا کرده و موفقیت‌های کاراته‌کاران کشورمان در مسابقات جهانی و آسیایی باعث شده اکثر استان‌ها روی این رشته جذاب سرمایه‌گذاری کنند.

استان کردستان همیشه در رشته‌های رزمی جزء استان‌های برتر و دارای استعداد بوده و رزمی‌کاران کردستانی چه در بخش آقایان و چه در بخش بانوان در مسابقات کشوری و حتی بین‌المللی خوش درخشیده‌اند.

بعد از کسب موفقیت در چند سال اخیر و کشف پدیده‌هایی همچون «کیوان بابان و ثنا علی محمدزاده» یک‌باره شاهد افول این رشته شدیم این در حالی‌ست که هیئت کاراته استان کردستان همچنان با تکذیب ادعای قهرمانان این رشته، از عملکرد خود دفاع می‌کند!

ثنا علی محمدزاده، بانوی کاراته‌کار سنندجی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم از شروع فعالیت خود در این رشته ورزشی می‌گوید: از سن ۱۰ سالگی وارد رشته کاراته شدم و حدود ۱۱ سال زیر نظر خانم‌ها نگار و بهار حسینی مشغول به فعالیت بودم. حدود ۲ سال اخیر با افتخار در خدمت سرکار خانم صدیقه صادقی از باسوادترین، بااخلاق‌ترین، باتجربه‌ترین و موفق‌ترین اساتید قهرمان کاراته هستم که متأسفانه این ظرفیت با ۳۴ سال سن در حال فراموش شدن هستند و از وظایف خودم می‌دانم از استاد تلاشگرم که واقعاً الگویی بی‌نظیر و به تمام معنا از هر لحاظی هستند، یادی کنم.

وی با بیان اینکه در کنار کاراته که به صورت حرفه‌ای کار کرده، رشته‌های بدنسازی، فیتنس، تی‌آرایکس و تمرینات هوازی را انجام می‌دهم، افزود: حدود ٨سال است که در سطح قهرمانی فعالیت می‌کنم و نتایج خوبی هم بدست آوردم که البته انتظار بیشتری از خودم دارم.

بانوی کاراته‌کار سنندجی اعلام کرد: تاکنون عناوینی همچون «مقام اول استان سال‌های ۸۹ تا ۹۷ در رده سنی نوجوان، جوان، امید و بزرگسال، سوم غرب کشور رده سنی امید سال ۹۴، سوم بین‌المللی رده سنی امید ۹۵، سوم کشوری سبک شیتوریو شیتوکای سال ۹۸، دعوت به انتخابی دور دوم اردوهای تیم ملی در سال‌های ۹۵ و ۹۶، کسب مقام پنجم در مسابقات قهرمانی کشور بهمن ماه سال ۹۶، حضور در مسابقات لیگ جهانی کاراته وان ترکیه-استانبول سال ۹۶، حضور در مسابقات سوپرلیگ کشوری در سال‌های ۹۴، ۹۵ و ۹۶ (کاتا تیمی)، کسب رنکینگ ۱۵ از ۳۰ نفر کاتا انفرادی در مسابقات سوپرلیگ سال ۹۸ (تیم آرامش کرمانشاه ) کسب کرده و در حال حاضر مدرک مربیگری و داوری هم اخذ کرده و حدود ۲ ساله که دان۳ هستم.

وی داشتن انگیزه را دلیلی بر تمرین در دوران کرونا دانست و بیان کرد: زمانیکه سالن‌های ورزشی تعطیل بودند در منزل و فضای باز بصورت انفرادی تمرین داشتم. در وضعیت سفید و زرد هم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی و تعداد نفرات محدود در سالن ورزشی و همچنان فضای باز مشغول تمرین بودیم، بی‌شک اکثر ورزشکاران با شرایط کرونا از تمرین کردن فاصله گرفته اما به‌نظرم داشتن هدف و انگیزه این تفاوت‌ها را به وجود می‌آورد که در هر شرایطی تمرین را ادامه بدهیم.

محمدزاده از برنامه‌های خود برای مربیگری نیز گفت: بعد از خانم صادقی اولین مربی رسمی سبک شیتوریو شیتوکای در سنندج هستم و برنامه‌ام برای آینده در زمینه ورزشی، اول قهرمانی و بعد درجه مدرسی کاتا و مربیگری در رشته‌هایی که در حال حاضر در سالن ورزشی بانوان home gym somi  فعالیت داشته، بوده و امیدوارم سالن اختصاصی برای فعالیت مربیگری و قهرمان پروری خودم داشته باشم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا