به مربیگری، احساس می‌کنم می‌توانم موفق باشم/ به کسب ۲ مدال طلا در المپیک امیدوار هستم

۰

ملی‌پوش سابق کاراته ایران گفت: با توجه به علاقه به مربیگری و تحصیل در رشته تربیت بدنی می‌توانم در مربیگری موفق باشم

علی فداکار در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در خصوص فعالیت‌های آموزشی کاراته در فضای مجازی اظهار داشت: واقعیت این است که در دوران کرونا پیغام‌های بسیاری زیادی از علاقمندان کاراته داشتم. خیلی‌ها  در شرایط کرونایی امکان حضور در  باشگاه  را ندارند و بخشی نیز از لحاظ اقتصادی یا دسترسی به مربیان خوب کاراته دچار مشکل هستند. همه این مسائل باعث شد که تصمیم به انجام کاری آموزشی بگیرم تا همه علاقمندان کاراته دسترسی به فیلم‌های آموزشی داشته باشند و قدم مثبتی در مسیر حرفه‌ای آنها صورت بگیرد.

وی در خصوص واکنش‌ها به تهیه فیلم‌های آموزشی گفت: بازخوردهای خیلی خوبی دریافت کردم و خدا را شکر با لطف دوستان هیچ بازخورد منفی نداشتیم. البته تازه در ابتدای راه هستیم و آزمون‌ و خطاهایی داشتیم. در این مدت مسائل پایه را مطرح کردیم و به زودی مباحث جذاب‌ و کاربردی‌تر را نیز آموزش خواهیم داد که برای علاقمندان کاراته جذاب  خواهد بود.

ملی‌پوش سابق کاراته در خصوص تصمیم خود برای ادامه فعالیت در این رشته تصریح کرد: با توجه به سیستم رنکینگ فدراسیون جهانی کاراته و امتیاز بندی برای کسب سهمیه، کاراته دنیا محدود به نفرات مشخصی شده است و بقیه نفرات تا المپیک شانسی ندارند. بعد از المپیک باید ببینیم شرایط به چگونه  خواهد بود. هنوز تصمیمی برای آینده ورزشی خود ندارم. با توجه به شناختی که از خود دارم، می‌توانم با چند ماه تمرین برای حضور در تیم ملی تلاش کنم، اما باید ببینم با توجه به  شرایط  اقتصادی ورزش کشور و کاراته، انگیزه خواهم داشت یا نه.

فداکار در خصوص ورود به عرصه مربیگری گفت: حدود ۲ سال است که مربیگری می‌کنم و سال گذشته نیز از یکی از تیم‌های لیگ پیشنهادی مربیگری داشتم که به توافق نرسیدم.  در حال حاضر نیز مربیگری می‌کنم و کلاس‌هایی را نیز دارم. به مربیگری علاقمند هستم و با توجه به تحصیل در رشته تربیت بدنی و تجربیات حضور در کنار اساتید بزرگوار و حضور در مسابقات معتبر، احساس می‌کنم می‌توانم موفق باشم و به دیگران کمک کنم.

وی در پاسخ به این سوال که کاراته ایران می‌تواند با ۳ سهمیه در بخش مردان در المپیک حضور داشته باشد، افزود: امیدوارم هستم این اتفاق بیفتد و در صورت اینکه بتوانیم سه سهمیه را کسب کنیم، شانس‌مان برای موفقیت بیشتر خواهد شد. از کسب سهمیه بهمن عسکری خوشحال هستم و در وزن ۷۵+ کیلوگرم نیز رقابت بین دو ایرانی برای سهمیه خواهد بود و امیدوارم هر کدام از این نفرات که سهمیه را کسب می‌کند، موفق باشد، چرا که افتخار آن برای کاراته ایران است. در وزن ۶۷- کیلوگرم نیز با وجود کار بسیار سخت برای کسب سهمیه المپیک، اعتقاد دارم هر کسی اعزام شود توانایی کسب سهمیه را خواهد داشت.

عضو تیم قهرمان کومیته تیمی ایران در مسابقات جهانی اتریش در خصوص شانس نمایندگان ایران برای موفقیت در المپیک گفت:  با توجه به اولین حضور کاراته در المپیک، نمی‌دانیم WKF چه رفتاری را خواهد داشت، اما با توجه به تجربه بازی‌های آسیایی ، می‌توانیم بگویم شاید بچه‌های ایران نتواند به اندازه شایستگی خود مدال کسب کند. از طرفی رقابت در المپیک بین نفرات برتر دنیا است و کار سخت است و اعمال نفوذهایی نیز خواهد شد.

فداکار در پایان تصریح کرد: کاراته ایران از لحاظ فنی به قدری غنی است که بتواند نتیجه دلخواه را در المپیک کسب کند و پیش‌بینی‌ام کسب ۲ مدال طلا در بخش  بانوان و آقایان در رقابت‌های المپیک است. کاراته در حال حاضر پرشانس‌ترین رشته ورزشی کاروان ایران یا حداقل یکی از رشته‌های پرشانس است و امیدوارم بودجه مسئولین نیز مناسب این توانایی و شایستگی باشد و فقط توقع مدال بدون حمایت وجود نداشته باشد

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا