آقای قابل اعتماد کاراته تخریب شدنی نیست/ سکوت مسئولان فدراسیون، طبل‌های توخالی را به صدا درآورد

مسندنشینان کاراته بهتر است بجای مصلحت اندیشی و با ترس و لرز صحبت کردن ، قاطعانه از سرمربی خود حمایت کرده و شرایط را برای بهبود روند آماده سازی تیم ملی فراهم کنند .

به گزارش کاراته نیوز و به نقل از خبرگزاری میزان، این روزها ویروس کرونا در تمامی دنیا نفوذ و فاصله مرگ را حتی از رگ گردن به انسانها نزدیک تر کرده است .

فاجعه جهانی که باعث شده برخی انسان ها در رفتارهای گذشته خود تغییر و تلاش کنند از زیبایی های زندگی لذت برده و روی اصلاح خصوصیات منفی خود تفکر بیشتری داشته باشند .

اتفاقی که متاسفانه در برخی افراد نیز نتیجه معکوس داشته باعث شده است آنها از سر بیکاری و تاثیرات پاندمی دچار مشکلات روحی و روانی بیشتر شوند و به ظاهر برای بهتر شدن حالشان به تخریب و تضعیف چهره افراد موفق روی بیاورند .

۹ کاراته ایران نیز در روزهای اخیر خالی از واکنش های اینگونه افراد نبوده و برخی دوستان که در سالیان اخیر همواره از موفقیت های جهانی و آسیایی کاراته ایران عصبانی و برافروخته بودند را وادار به اقداماتی فارغ از منطق کرده است .

نوک پیکان اقدامات این افراد نیز مانند تمامی سالیان گذشته سیدشهرام هروی ، سرمربی با اخلاق و موفق تیم ملی کاراته ایران بوده که از زمان کسب عنوان پرافتخارترین مربی تاریخ کاراته ایران تبدیل به خاری در چشم برخی دوستان شده است .

البته اگر بخواهیم اتفاقات سالیان اخیر را منصفانه قضاوت کنیم ، نباید شهرام هروی را در رقم خوردن این جو ، بی تقصیر بدانیم . شهرام هروی برخلاف برخی مربیان هیچگاه بعد از هت تریک قهرمانی در آسیا و جهان به دنبال بازی با افتخارات و آمار نبود و مانند برخی مربیان همه چیز را به نام خود سند نزد .

این نجابت آقای قابل اعتماد کاراته باعث شده تا برخی ها از آب گل آلود ماهی گرفته و جو را متشنج کنند و مسئولان فدراسیون هم که مثل همیشه منفعل عمل کرده و پشت موفقیتهای هروی پنهان می شوند .

سرمربی کاراته ایران همواره و در تمامی افتخارات کسب شده به درستی از نقش داشتن مجموعه ای از افراد در موفقیت ها صحبت کرده است و همانطور که به نقش همکاران خود در ملی اشاره می کند ، از نقش مربیانی استانی و پیشکسوتان نیز غافل نمی شود .

حسن اخلاق و رفتاری که به جای تبدیل شدن به الگویی برای برخی ها ، وقاحت آنها را تا جایی افزایش داد.

که برخی به طور کامل فراموشکار شدند و حرمت نان و نمک و احترام که فلسفه اصلی ورزش کاراته است را نیز کنار گذاشتند و با اقدامات بچه گانه تنها به او تاختند .

جالب اینجاست کسانی به دستاوردهای هروی و تواناهای فنی او ایراد می گیرند که حتی اگر با ذره بین نیز کارنامه مربیگری آنها را مرور کنیم به زحمت بتوان به نتیجه و نکته قابل تعملی دست پیدا کرد .

افرادی که در گذشته با رفتار خود نشان دادند که مشکل آنها با کاراته و مربیان تیم ملی بیرون گود نشستن است و تنها با داشتن یک پیشنهاد در چارت مربیگری فدراسیون های گذشته ، به تمامی اعتقادات خود پشت پا می زنند و نگاهشان به همه چیز گل و بلبل میشود .

در این میان البته مسئولان فدراسیون کاراته نیز باید در رفتار خود با اینگونه جریان تخریبی بازنگری کند و از نقش یک تماشاچی منفعل به مجری کاراته کشور تبدیل شود و از سرمربیان تیم های ملی خود اعاده حیثیت کند تا هر کسی به خود اجازه ندهد در آستانه المپیک برای تیم ملی حاشیه سازی کند .

کاراته ایران شانس نخست کاروان کشورمان در المپیک توکیو خواهد بود ، اما اگر قرا باشد هر شخصی به خود اجازه دهداجازه دهد تا زحمات سرمربی همیشه موفق تیم ملی را زیر سوال ببرد و در مقابل رئیس فدراسیون هم بجای دفاع از سرمربی تیم خود ، روی تعریف و تمجیدهای اسپینوز مانور دهد ، سنگ روی سنگ بند نخواهد شد .

مسندنشینان کاراته بهتر است بجای مصلحت اندیشی و با ترس و لرز صحبت کردن ، قاطعانه از سرمربی خود حمایت کرده و شرایط را برای بهبود روند آماده سازی تیم ملی فراهم کنند .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا