مردانی: فدراسیون کاراته در مسیر خوبی قرار دارد/ می‌خواهیم کاتا هم مثل کومیته موفق شود

رئیس شورای فنی و راهبردی کاتای کشور با دفاع از عملکرد رییس فدراسیون کاراته، گفت: قطعی شدن ۳ سهمیه المپیک موفقیت بزرگی برای کاراته ایران محسوب می شود و فدراسیون در مسیر خوبی حرکت می کند.

به گزارش کاراته نیوز محمدعلی مردانی در گفتگو با ایسنا، درباره برگزاری جلسه شورای راهبردی کاتا با حضور مسئولان فدراسیون کاراته، اظهار کرد: سومین جلسه شورای راهبردی کاتا برای بررسی راه های توسعه و پیشرفت هر چه بیشتر این رشته برگزار شد. پیش از این آیین نامه انتخابی تیم های ملی به اعضا ارائه شده بود و در این جلسه اکثریت اعضا نظرشان این بود که مربیان نفرات انتخاب شده در تیم های ملی نیز در اعزام های خارجی حضور داشته باشند. همچنین مقرر شد سرمربی تیم های ملی شخصا در انتخاب اعضای کادر فنی اختیار تام داشته باشند و هیچ فردی در کارشان دخالت نکند.

رییس شورای راهبردی کاتا، افزود: یکی دیگر از مباحث مطرح شده در این جلسه ضرورت برنامه ریزی برای کمک به استان های ضعیف تر در بخش کاتا بود و بنا شد با اقداماتی مثل آموزش مربیان در جهت هر چه قویتر شدن آن ها اقدام شود. از سوی دیگر قرار است استان های مختلف کارگروه فنی کاتا را تشکیل دهند و مسابقات را برگزار کنند تا نفرات منتخب به فدراسیون معرفی شوند. تاکنون ۲ وبینار آموزشی برگزار شده و قصد داریم تا پایان سال ۵ وبینار دیگر نیز برگزار کنیم. حضور مربیان در این وبینارها برای آن ها امتیاز خواهد داشت.

وی در ادامه با بیان اینکه رییس فدراسیون کاراته توجه خوبی به رشته کاتا دارد، گفت: در سال های گذشته بی توجهی های زیادی در حق کاتا صورت گرفت، بارها گلایه کردم که چرا مربیان کاتا به همراه شاگردانشان به مسابقات اعزام نمی شوند یا نفراتی که در آسیا مقام آوردند به حال خود رها شدند. استان آذربایجان شرقی در آسیا قهرمان شد اما هیچ توجهی به این تیم صورت نگرفت.

وی با تاکید بر لزوم توجه به حضور حداقل یک نماینده کاتای ایران در بازی های آسیایی گفت: چند دوره است که فقط ورزشکاران کومیته به بازی های آسیایی اعزام می شوند اما از این پس سعی می کنیم ورزشکارانی که در رشته کاتا می توانند قطعا به مدال برسند نیز به این رقابت ها و مسابقات جهانی اعزام شوند. ما دوست داریم اگر ۴ ورزشکار از کاراته به بازی های آسیایی اعزام می شود، حداقل یک نماینده کاتا نیز در تیم اعزامی باشد. طباطبایی نگاه حمایتی به کاتا دارد و نفراتی که در شورای راهبردی کاتا حضور دارند همگی جزو قهرمانان و مربیان بزرگ این رشته هستند.

مردانی با دفاع از عملکرد فدراسیون کاراته، خاطرنشان کرد: هر شخصی که کار می کند قطعا ایراداتی نیز دارد اما بنده در مجموع عملکرد فدراسیون را مثبت می دانم و معتقدم طباطبایی با وجود شرایط بد موجود توانسته خوب کار کند.

او در پایان گفت: ۱۹۴ کشور برای سهمیه های المپیک جنگیدند اما ایران با نمایش بسیار خوب توانست ۳ سهمیه بگیرد که موفقیت بزرگی است. تیم کومیته ایران واقعا خوب کار کرده و ما هم دوست داریم کاتا مانند کومیته موفق باشد. در بحث اداری نیز فدراسیون گام های خوبی برداشته و فدراسیون در مسیر رو به جلو حرکت می کند.

۰

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا