بازگشت کاراته کا‌های ژاپن به تاتامی نخستین رویداد مهم کاراته ژاپن پس از شیوع کرونا برگزار شد.

۰به گزارش کاراته نیوز و به نقل از  خبرگزاری صداوسیما، پس از شیوع ویروس کرونا، نخستین رویداد مهم کاراته در ژاپن که قرار است، سال آینده میزبان المپیک باشد، برگزار شد.
در این رقابت‌ها که با توجه به شیوع بیماری کووید ۱۹ با اقدامات نوآورانه و جالب توجه ژاپن همراه بود، بیش از ۵۰۰ ورزشکار و ۶۰ تیم از منطقه کانتو در نیپون بودوکان به روی تاتامی رفتند.
این نخستین رقابتی بود که پس از بازسازی نیپون بودکان مکان میزبان بازی‌های المپیک توکیو، برگزار شد.
در این رقابت‌ها که تنها به کاتا و کومیته تیمی در دو بخش مردان و بانوان محدود شده بود، علاوه بر رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی فدراسیون جهانی در مقابله با کووید ۱۹، روش‌های دیگری نیز برای تضمین ایمنی و سلامت شرکت کنندگان اعمال شد.
از جمله روش‌های ابتکاری می‌توان به الزام همه شرکت کنندگان کومیته در استفاده از محافظ مخصوص دهان و صورت در حین مسابقات اشاره کرد.
این مسابقات پشت در‌های بسته برگزار شد و فقط تیم ثبت نام شده، اعضای ستاد و میهمانان محدود حضور داشتند.
نکته قابل ذکر آن که استفاده از ماسک صورت اجباری بود و همه داوران نیز باید از محافظ صورت استفاده می‌کردند.
از آنجا که تمهیداتی برای جلوگیری از اجتماعات بزرگ در مناطق مختلف در حال اجراست، فاصله اجتماعی هم در داخل و هم در خارج از محل رعایت شد.
بررسی دما و توصیه‌های مکرر بهداشتی دیگر اقداماتی بود که در این رقابت‌ها انجام شد و همچنین توجه ویژه‌ای به تصفیه مداوم هوا در داخل محل صورت پذیرفت.
مراسم افتتاحیه و اختتامیه برای جلوگیری از ازدحام غیرضروری لغو شد.
این رویداد در ژاپن آغاز گسترش تلاش بسیاری از فدراسیون‌های ملی برای سازماندهی مسابقات خواهد بود، زیرا این ورزش در حال بازگشت به حالت عادی در سراسر جهان است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا