تصمیمات ضد و نقیض در برگزاری مسابقات لیگ کاراته و تکواندو

به گزارش کاراته نیوز و به نقل از خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، هفته گذشته شیوه نامه‌های بهداشتیبرگزاری مسابقات  بسکتبال، وزنه برداری، رشته های رزمی (تکواندو، کونگ فو، ووشو، جودو، هنر‌های رزمی، کاراته) و راکتی با همکاری ستاد مقابله با کرونا در ورزش و فدراسیون پزشکی ورزشی تهیه و ابلاغ شد.

این در حالی است که فدراسیون کاراته ترجیح داد به واسطه موج سوم شیوع ویروس کرونا مراسم اختتامیه برترین‌های لیگ ۹۸ را با وجود اینکه قرار بود در فضای باز برگزار شود، به تعویق بیاندازد. به واسطه به تعویق افتادن مراسم اختتامیه لیگ و سوپر لیگ کاراته، سید حسن طباطبایی رئیس فدراسیون کاراته از دستیاران و همراهان خود در این فدراسیون و سازمان لیگ درخواست کرد، با وجود دریافت مجوز‌های برگزاری مسابقات لیگ، عجله‌ای برای شروع این رقابت‌ها نداشته باشند؛ بنابراین کاراته ای‌ها فعلا برنامه‌ای برای برگزاری مسابقات لیگ ندارند. از طرفی با وجود المپیکی شدن ۳ کاراته کای کشورمان، هنوز اردوی تیم‌های ملی در ۲ بخش بانوان و آقایان برگزار نشده است و به نظر می‌رسد تا ماه آینده برنامه‌ای برای برگزاری این اردوها وجود نداشته باشد.

رشته المپیکی تکواندو با سرعت بیشتری شرایط برگزاری اردوی تیم ملی آقایان را فراهم کرد و تکواندوکاران خانم این رشته ورزشی هم به زودی تمرینات خود را شروع خواهند کرد. محسن تمجید رئیس سازمان لیگ تکواندو در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان عنوان کرده بود این رشته ورزشی در تلاش است تا با شیوه نامه‌های سفت و سخت بهداشتی مسابقات لیگ را به طور متمرکز در تهران برگزار کند که این موضوع با مخالفت برخی از تیم‌ها رو به رو شده است.

برخی از این مخالفت‌ها با علت به خطر افتادن سلامتی ورزشکاران و عوامل باشگاه ها عنوان شد. همچنان اعتراض‌ها به سازمان لیگ  ادامه دارد. مجید نیری دبیر فدراسیون تکواندو در جدیدترین مصاحبه خود با روابط عمومی فدراسیون تکواندو مدعی شده است که صحبت‌های تیم‌ها به گوش او رسیده و با توجه به شرایط فعلی و حفظ سلامت ورزشکاران، در حال حاضر نمی‌توان تاریخ دقیقی برای برگزاری مسابقات اعلام کرد.

در حال حاضر مشخص است که برگزاری مسابقات کاراته کا‌ها محتمل تر است و تکواندو با وجود در دست داشتن مجوز‌های لازم برای برگزاری مسابقات و اردو‌های تیم‌های ملی، تمامی جوانب را می‌سنجد تا از سایر رقبای المپیکی که در کشور‌های مختلف مسابقات لیگ و ملی را آغاز کرده اند، عقب نماند. البته به نظر می‌رسد کاراته هنوز گذر زمان را احساس نکرده است و با وجود داشتن مجوز، فعلا اصراری به برگزاری مسابقات لیگ ندارد و آهسته و پیوسته برای شروع مسابقات قدم بر می‌دارد.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا