حسن رنگرز مدیرکل ورزش‌وجوانان مازندران شد

حسن رنگرز که پیش از این با حکم وزیر ورزش به سمت مدیرکل ورزش‌وجوانان مازندران منصوب شده بود ، صبح امروز شنبه با حضور معاون وزیر ورزش معارفه شد و به صورت رسمی کارش را آغاز کرد.

به گزارش کاراته نیوز و به نقل از ساری – ایرنا ، رنگرز که متولد ۱۳۵۹ شهرستان نوشهر در غرب مازندران است ، مدرک کارشناسی مدیریت ورزش دارد و از کشتی گیران با سابقه مازندران است.وی که ورزش را با کاراته شروع کرد ، بعدها به کشتی علاقه مند شد و به این رشته ورزشی روی آورد.

رنگرز گذشته از موفقیت ها و مدال هایش در مسابقات داخلی ، در مسابقات جهانی سال‌های ۲۰۰۱ و ۲۰۰۲ مدال‌های طلا و برنز را گرفت و عنوان فنی‌ترین کشتی‌گیر جهان را از آن خود کرد. وی سال ۱۳۸۱ مرد سال ورزش کشور و در سال ۱۳۸۲ ورزشکار اخلاق سال شناخته شد.این کشتی گیر مازندرانی همچنین در سال ۱۳۹۲ به عنوان نائب رئیس شورای کشتی آسیا انتخاب شد و پیش از این هم مدیرکل دفتر استعداد یابی وزارت ورزش و جوانان بود.

مدیرکل سابق ورزش و جوانان مازندران در مراسم معارفه رنگز و تودیع خودش ، مهمترین کارکرد دولت یازدهم و دوازدهم را در حوزه ورزشی استانی  افزایش سرانه ورزشی ، جوانگرایی در هیات ها و رشد تشکل های مردم نهاد بیان کرد.

حبیب حسین زادگان گفت : در دولت یازدهم و دوازدهم سرانه فضای ورزشی در این استان به بیش از یک متر مربع و میانگین کشوری رسید و با پروژه های نیمه تمام ورزشی ، سرانه رشد بیشتری خواهد یافت.

وی فزایش سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه فضای ورزشی را از دیگر ویژگی های عملکرد دولت در استان مازندران و اعتماد سرمایه گذاران به آن برشمرد و افزود : میزان سرمایه گذاری بخش خصوصی در ساخت فضای ورزشی از میزان سرمایه گذاری دولت نیز بیشتر بود و برای توسعه زیرساخت ورزشی در استان نیاز به سرمایه گذاری بیشتر بخش خصوصی است.

حسین زادگان افزایش تشکل های مردم نهاد را از دیگر کارکردهای مهم استان در حوزه ورزشی بیان کرد و اظهار داشت : تا پیش از دولت یازدهم و دوازدهم حدود پنج تشکل مردم نهاد جوانان در این استان فعال بود که هم اکنون آمار این تشکل ها به ۱۳۴ واحد رسیده است.

وی اهش سن روسای هیات های ورزشی را از دیگر موفقیت های استانی بیان کرد و افزود : این رویه با حمایت مدیریت ارشد استانی مواجه شده است و به نظر می رسد با بالا بودن میانگین آمار جوانان در استان باید همچنان این رویه پیگیری شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا