انتقادات حمیده عباسعلی از امکانات کاراته ایران

نماینده سنگین وزن تیم ملی کاراته بانوان گفت: ما با امید زندگی می‌کنیم بنابراین با مصدومیتم کنار می‌آیم تا به زودی رفع شود و پرقدرت به تمرین برگردم.

به گزارش کاراته نیوز و به نقل از خبرگزاری جی پلاس ، حمیده عباسعلی ملی پوش المپیکی کاراته ایران گفت : تقریبا شش ماه از عمل جراحی که انجام دادم می‌گذرد؛ تا الان به صورت مکرر فیزیوتراپی انجام دادم و در حال حاضر می‌توانم کمی تمرینات کاراته را انجام بدهم اما برای یک سری حرکات محدودیت دارم. اکنون با اجازه پزشک معالج و مربی‌ام تمرین می‌کنم. با توجه به شیوع کرونا هنوز اردوهای تیم ملی آغاز نشده و بچه‌ها به صورت انفرادی تمریناتشان را پیگیری می‌کنند تا اردوها دوباره برگزار شود؛ فدراسیون و کادر فنی نیز باید از حال ورزشکارانشان باخبر باشند که تا الان هم همین طور بوده است. در حال حاضر هم زیر نظر سمانه خوشقدم تمریناتم را انجام می‌دهم و فدراسیون هم از تمام این مسائل اطلاع دارد.

بانوی المپیکی ایران با اشاره به تعویق این رقابت گفت:

قرار بود المپیک یک ماه پیش برگزار شود و امید داشتیم سهمیه را کسب کنیم که این اتفاق هم افتاد اما با مشکل ویروس کرونا روبرو شدیم و باعث شد بازی ها کنسل شود. ما با امید زندگی می‌کنیم و برای سال آینده در تلاش هستیم. من خودم با آسیب دیدگی‌ام کنار می‌آیم که به زودی رفع شود تا تمرینات اصلی‌ام را آغاز و با قدرت برگردم. در حال حاضر کاراته در این المپیک است و فعلا توکیو را پیش رو داریم چون چهار سال آینده در المپیک فرانسه تا حدوی حضور کاراته کنسل است اما باز هم خبر نداریم قرار است چه اتفاقاتی بعد از المپیک توکیو رخ دهد. همین  موضوع انگیزه ما را بیشتر می‌کند که اگر اولین و آخرین حضور کاراته در المپیک باشد نتایج خوبی کسب کنیم.

عباسعلی در ادامه گفت:

ما یک شانس بزرگی داریم و آن اینکه مانند بقیه رشته‌ها که هنوز المپیکی نشده اند  و برای اولین بار در شرایط المپیک قرار می‌گیرند مدالمان آزمایشی نیست و اتفاق خوبی است که مدالمان جزو رنکینگ محسوب می‌شود. کاراته طرفداران زیادی دارد به خصوص در کشورهای شرق آسیا که با توجه به این که توکیو میزبان مسابقات و ژاپن هم مهد کاراته است این شرایط را فراهم کرد که در این دوره از المپیک کاراته برگزار شود اما برای دوره‌های بعدی نمی‌دانم چه اتفاقی می‌افتد؛ چون کاراته جزو رشته‌هایی است که در فرانسه هم طرفدار دارد و هر میزبانی می‌تواند چند رشته را حذف و رشته جدید را جایگزین کند اما ما نمی‌دانیم قضیه المپیک و ماندگار شدن در این رقابت به چه صورت پیش می‌رود.

او در پایان صحبت‌های خود با اشاره به مشکلات کاراته گفت:

یکی از بزرگترین مشکلات پیش روی ملی پوشان کاراته این است که برای اینکه تمرین انجام دهیم و مکانی که مختص کاراته باشد جایی را نداریم و بارها این موضوع را مطرح کردیم. کاراته در میان رشته‌های رزمی ایران ورزش پرطرفداری است ولی متاسفانه مثل سایر رشته‌های رزمی از امکانات خوبی برخوردار نیستیم.  ورزشی که مدال‌های زیادی در مسابقات مختلف به ارمغان آورده حقش نیست چند سال به دنبال یک جای مناسب برای ملی‌پوشان و فدراسیون باشد. درست است سالنی در آکادمی ملی المپیک به کاراته اختصاص داده‌اند اما بعید می‌دانم که همیشگی باشد چون برای شرایط المپیک در نظر گرفته‌اند؛ از طرفی مشکلی که وجود دارد این است که چون یک سالن را در اختیار بوکس و کاراته قرار داده‌اند ورزشکاران به مشکل برمی‌خورند. کاراته سر و صدای زیادی دارد و بوکس شرایط تمرینی دیگری دارد. به هر حال امیدوارم همه چیز به خوبی پیش رود و نتایج درخشانی به دست بیاوریم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا