پیمان فخری: هیچ فدراسیونی را مجبور به آغاز اردو نمی‌کنیم

رئیس مرکز نظارت بر تیم‌های ملی با تاکید بر اینکه اختیار استفاده از مجوز آغاز فعالیت‌ها به خود فدراسیون‌ها موکول شده، گفت: کمیته ملی المپیک هیچ اجباری در این زمینه نخواهد داشت.

به گزارش کاراته نیوز و به نقل از خبرگزاری مهر، باوجود مجوزی که برای برخی رشته ها و آغاز به کار آنها صادر شده، هنوز برنامه پُر رنگ و قابل توجهی مبنی بر پیگیری اردوهای ملی و به خصوص المپیکی دیده نمی‌شود.البته مجوزهایی که از سوی ستاد مقابله با کرونا در ورزش صادر شده در برگیرنده سطوح مختلف ملی، باشگاهی، اردویی و … است اما از میان رشته هایی که مجاز به برپایی اردوی تیم ملی معرفی شده اند، تعداد کمی اقدام به استفاده از مجوز خود کرده اند.

به جز کاراته و تیروکمان که از روز گذشته ورزشکاران خود را وارد اردو کردند و بوکس که این برنامه را برای اواخر شهریورماه اجرایی خواهد کرد، از دیگر رشته ها و برنامه آنها برای انجام اقدامات اینچنینی خبری نیست.حتی فدراسیونی مثل کشتی که در راس رشته های المپیکی قرار دارد پس از نشست روز گذشته کمیته فنی خود، برگزاری اردوی تیم های ملی را تا اطلاع ثانوی منتفی کرد.

این در حالی است که فاصله زمانی باقی مانده تا بازی های المپیک تنها ۱۰ ماه است و به نظر می رسد که باید از این اندک فرصت باقی مانده برای آماده کردن ورزشکاران المپیکی بهترین استفاده شود با این حال وقت کُشی فدراسیون ها هیچ انتقادی را متوجه آنها نمی کند به خصوص که کمیته ملی المپیک هم ورودی به این قضیه ندارد و تصمیم گیری برای آغاز اردوها را به خودِ فدراسیون ها واگذار کرده است.

ماهیت مجوزهای صادر شده برای فدراسیون ها یکسان نیست

پیمان فخری که به عنوان نماینده کمیته ملی المپیک در جلسات مربوط به بررسی وضعیت رشته ها برای صدور مجوز فعالیت ها آنها شرکت دارد، با توجه به در خواست و حساسیت های مطرح شده، مجوز فعالیت برای برخی رشته ها داده شده که البته ماهیت این مجوز هم در همه رشته ها یکسان نیست. بعضی مجاز به اردوی ملی شده اند، به برخی اجازه برگزاری لیگ داده شده و غیره.

تصمیم گیری برای آغاز اردوهای ملی با فدراسیون هاست

وی ادامه داد: مجوز لازم صادر شده اما استفاده از آن برای اجرای برنامه های موردنظر و پیشنهادی هم به خود فدراسیون ها موکول شده است البته مشروط به رعایت کامل پروتکل های بهداشتی؛ در این زمینه هیچ مسئولیتی متوجه کمیته ملی المپیک نیست اگرچه در صورت نیاز حمایت لازم به خصوص از رشته های المپیکی خواهد شد.

شرایط اسکان ورزشکاران در آکادمی را نداریم

رئیس مرکز نظارت بر تیم های ملی کمیته ملی المپیک تاکید کرد: کمیته ملی المپیک به موضوع آغاز به کار فعالیت ها و برنامه های فدراسیون ها برای برگزاری اردوی ملی ورود نمی کند به خصوص که هتل آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک و حتی سرویس های این مرکز در حال تعمیر است. شرایط برگزاری اردو در آکادمی با حداقل نفرات امکان پذیر است. البته برای برخی رشته ها مانند کاراته، بوکس و شمشیربازی مشکلی از حیث محل تمرین و بدنسازی نداریم اما اسکان نمی توانیم داشته باشیم.

کمیته ملی المپیک هیچ فدراسیونی را مجبور به برگزاری اردو نمی کند

«با توجه به نزدیک بودن بازی های المپیک این امکان وجود ندارد که کمیته ملی المپیک موضوع برگزاری اردوهای ملی را از فدراسیون های المپیکی و دارای مجوز پیگیری کند؟» فخری در پاسخ به این پرسش گفت: کمیته ملی المپیک برای برگزاری اردو هیچ فدراسیون و رشته المپیکی را اجبار نمی کند. قطعاً فدراسیون ها هم دغدغه سلامت ورزشکارانشان را دارند و شرایط را برای فراخواندن آنها به اردو ایده آل نمی بینند.

بحران زمانی نداریم

وی در این رابطه افزود: موضوع دیگر بحث زمان و فاصله ۱۰ باقی مانده تا المپیک است که از نظر ما مسئله حاد و بحرانی نیست. چراکه همه ورزشکاران پیگیر تمریناتشان بوده و تحت نظارت هستند.  درخواستی مطرح شود، حمایت می کنیم

درخواستی مطرح شود، حمایت می کنیم

فخری تاکید کرد: با همه این شرایط فدراسیونی متقاضی اردو باشد، کمک های لازم را خواهیم داشت و از آن حمایت می کنیم اما در عین حال از اعمال و فشار برای آغاز زودتر تمرینات ملی حتی در رشته های المپیکی امتناع می کنیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا