المپیکی شدیم، اما بودجه کاراته المپیکی نیست

نایب رئیس بانوان فدراسیون کاراته: با توجه به المپیکی شدن این رشته توقع داریم بودجه بیشتری به ما تعلق گیرد.

به گزارش کاراته نیوز و به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، اشرف امینی،با اشاره به حضور کاراته در بازی‌های المپیک توکیو، گفت: کاراته رشته پرجمعیتی است که تیم‌های زیادی در سطوح مختلف بین المللی و داخلی دارد و قرار است در بازی‌های المپیک هم شرکت کنیم، اما بودجه ما المپیکی نیست.

وی افزود: از معاونت ورزش بانوان وزارتخانه درخواست کردیم پیگیر وضعیت بودجه کاراته به خصوص در بخش بانوان باشد و فدراسیون را کمک کند تا در همین سطحی که هستیم، دیده شویم و بودجه بیشتر برای ما منظور شود.

نایب رئیس بانوان فدراسیون کاراته گفت: خانم فرهادی زاد معاون وزیر ورزش در خصوص بودجه کاراته به ما قول همکاری داده است و امیدواریم این موضوع پیگیری شود.

 عباسعلی باید با احتیاط شروع کند

وی در خصوص آخرین وضعیت حمیده عباسعلی کاراته کای المپیکی بانوان، افزود: عباسعلی وضعیت رضایت بخشی دارد و بعد از مصدومیت و انجام عمل جراحی، فیزیوتراپی خود را ادامه می‌دهد و تمرینات کاراته خود را هم شروع کرده است، اما باید با احتیاط کار کند.

امینی شیوع بیماری کرونا را فرصتی برای عباسعلی دانست و گفت: او در این مدت فرصت خوبی یافت تا در درازمدت علاوه بر رفع مصدومیت، به اوج آمادگی خود برسد و بتواند در بازی‌های المپیک نتیجه لازم را کسب کند.

وی ادامه داد: فعلا نه فدراسیون کاراته و نه فدراسیون جهانی برنامه‌ای تا برطرف شدن بیماری کرونا ندارد و شرایط اعزام فراهم نیست.

آموزش‌های مجازی

نایب رئیس بانوان فدراسیون کاراته با اشاره به جلسه کاراته همراه با دو فدراسیون ورزشی دیگر با معاونت ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان، گفت: جلسه بسیار خوبی برگزار شد و گزارشی از عملکردمان را همراه با برنامه‌های آینده فدراسیون ارائه کردیم. در دوران شیوع کرونا تا به حال پنج دوره آموزشی مجازی داشتیم.

وی افزود: دوره‌های آموزشی را در بخش فیزیولوژی ورزشی، علم تمرین و موارد دیگر به صورت مجازی برگزار کردیم، ضمن آنکه نفر‌هایی را برای کلاس داوری و مربیگری آسیایی که به صورت وبینار برگزار شد، معرفی کردیم.

لیگ کاتا از اواخر شهریور

امینی با اشاره به برگزاری مسابقات کاتا در سبک‌های آزاد و کنترلی به صورت مجازی، گفت: با برگزاری این مسابقات تجربه خوبی کسب کردیم تا ایرادات را برطرف کنیم تا بتوانیم لیگ کاتا را به این صورت اواخر شهریور آغاز کنیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا