مجوز برگزاری اردوهای رشته‌های رزمی المپیکی داده می‌شود؟

فدراسیون‌های رزمی المپیکی خواستار آغاز اردوهای تیم ملی هستند و در جلسه دوشنبه ستاد ملی مقابله با کرونا در ورزش تصمیم گرفته خواهد شد.

به گزارش کاراته نیوز و به نقل از  خبرگزاری فارس، فدراسیون‌های رزمی از جمله تکواندو، کاراته و بوکس برای آغاز تمرینات ملی‌پوشان خود به منظور آمادگی برای حضور در بازیهای المپیک توکیو، پروتکل‌های بهداشتی نسبت به شرایط رشته خود را تدوین کرده‌اند و به منظور گرفتن مجوز به ستاد ملی مقابله با کرونا در ورزش ارسال کرده اند تا هر چه زودتر اردوهای خود را آغاز کنند.

این نکات چگونگی برگزاری اردوها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله ضدعفونی کردن دست‌ها و البسه، گرفتن درجه تب افراد و… در شرایط قرنطینه‌ای است. در همین راستا ستاد ملی مقابله با کرونا در ورزش نیز اعلام کرده، پس از بررسی پروتکل‌های ارسالی فدراسیون‌ها، در این خصوص تصمیم‌گیری نهایی را اتخاذ خواهد کرد.

چند روز قبل در روز ۲۹ مرداد بود که مسئولان فدراسیون بوکس در خصوص شرایط برگزاری اردو‌ها و مسابقات بوکس با محمداسد مسجدی، سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی دیدار کردند تا تمرینات المپیکی‌ها و بوکسورهای شانس کسب سهمیه المپیک را هر چه زودتر آغاز کنند تا از سایر کشورها برای آماده‌سازی نفرات خود عقب نمانند.

فدراسیون‌های رزمی و المپیکی هم برای عقب نماندن از قافله آماده سازی بازیهای المپیک از سایر کشورها فردا (دوشنبه سوم شهریور ماه) جلسه‌ای را با محمداسد مسجدی سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی و رئیس ستاد مقابله با کرونا در ورزش خواهند داشت.

با فشار فدراسیون‌ها نیز وزیر ورزش و جوانان قرار است در روز پنجشنبه هفته جاری در جلسه هیئت دولت مطرح کند تا نظر مثبت و مساعد وزارت بهداشت، درمان و آموزش را بگیرد.  البته در نهایت بازگشایی اردوی تیمهای ملی این رشته رزمی المپیکی بستگی به نظر مثبت فدراسیون پزشکی ورزشی و ستاد مبارزه با کرونا در ورزش دارد

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا