کاراته و تکواندو در آستانه صدور مجوز فعالیت

با تدوین پروتکل های بهداشتی، رشته های ورزشی بخصوص تکواندو و کاراته به عنوان دو رشته المپیکی در آستانه کسب مجوز شروع فعالیت هستند.

به گزارش کاراته نیوز و به نقل از خبرنگار مهر، پس از شیوع ویروس کرونا کلیه فعالیت‌های ورزشی در کشور تعطیل شد. اگر چه فوتبال مجوز برگزاری تمرین و برگزاری رقابتهای لیگ در همه سطوح را دریافت کرد، ولی برای سایر رشته‌های ورزشی تا کنون هیچ مجوزی صادر نشده است.

ادامه تعطیلی تمرینات بخصوص در رشته‌هایی که کسب سهمیه المپیک کرده‌اند از جمله تکواندو و کاراته که می‌بایست برای حضور در این رویداد بزرگ آماده شوند، نگرانی‌هایی را از سوی مربیان و ورزشکاران در پی داشته است.

در همین رابطه امیرعباس لشگری عضو ستاد کرونا در ورزش به خبرنگار مهر گفت: اهمیت موضوع فوق از سوی مسئولان ورزش کشور به خوبی درک شده، ولی نمی‌توان در این شرایط بدون برنامه عمل کرد و سلامتی ورزشکاران را به خطر انداخت.

وی افزود: در این رابطه طی جلسات متعدد برای رشته‌های مختلف پروتکل‌های بهداشتی جهت آغاز تمرینات و حتی در برخی رشته‌ها پروتکل‌های مروبط به برگزاری مسابقات تدوین شده و برای تائید و اخذ مجوز به ستاد عالی کرونا ارسال شده است.

لشگری ادامه داد: صدور مجوز آغاز فعالیت‌های ورزشی برعهده ستاد عالی کروناست، همانطور که برای فوتبال این مسیر طی شده است. این ستاد نیز پس از بررسی شرایط کرونا در کشور، جمعبندی کلیه جوانب و پس از بررسی پروتکل‌های ارسالی ما، در این خصوص تصمیم گیری خواهد کرد.

در این شرایط به نظر می‌رسد به زودی شاهد از سرگیری فعالیت‌های رشته‌های مختلف ورزشی بخصوص المپیکی‌ها خواهیم بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا