سکوت معنادار سرمربی تیم ملی کاراته/ هروی از چه چیزی ناراحت است؟

سرمربی تیم ملی کاراته از زمان تعطیلی رقابت‌های کاراته در اسفندماه سال گذشته ترجیح داده تا سکوت کند و به نظر می‌رسد وی از مسائلی ناراحت است.

به گزارش کاراته نیوز و به نقل از خبرگزاری تسنیم، سومین مرحله رقابت‌های لیگ جهانی کاراته وان در سال ۲۰۲۰، در حالی یازدهم اسفندماه سال گذشته در اتریش به پایان رسید که این مسابقات آخرین رقابت رسمی کاراته دنیا پس از شیوع ویروس کرونا بود.ویروس منحوسی که به یک باره به عنوان یک میهمان ناخوانده خود را به سرتاسر دنیا دعوت و باعث برهم زدن نظم زندگی مردم دنیا شد.

در این میان فعالیت رشته کاراته نیز مانند اکثر رشته‌های ورزشی دنیا تعطیل شد و به ناچار کاراته‌کاها به تعطیلات اجباری رفتند. این در شرایطی بود که تنها مسابقات کاراته وان مراکش و قهرمانی اروپا برای مشخص شدن نفرات المپیکی کاراته از طریق رنکینگ باقی مانده بود.

با همه این اتفاقات کاراته ایران تا پیش از این شیوع ویروس کرونا در بخش مردان توسط بهمن عسگری نخستین سهمیه المپیک خود را قطعی و برای دومین سهمیه نیز تنها به برگزاری کاراته وان مراکش نیاز داشت تا در رقابت ایرانی ذبیح‌الله پورشیب و سجاد گنج‌زاده، دومین مرد المپیکی کشورمان نیز مشخص شود.

با تعطیلی فعالیت کاراته در دنیا اما در ایران نیز شاهد شروع سکوت خودخواسته سیدشهرام هروی سرمربی موفق تیم ملی کشورمان بودیم. هروی از پایان مسابقات کاراته وان اتریش تا امروز ترجیح به سکوت داده است و حدود ۶ ماه  است با هیچ رسانه‌ای مصاحبه نکرده است.

هروی تا پیش از این سکوت رسانه‌ای همواره پاسخگوی رسانه‌ها بود، اما در این مدت در پاسخ به درخواست مصاحبه ترجیح داده تا سکوت کند و تنها به  گفتن این جمله اکتفا کرده که حرفی برای گفتن ندارد. به نظر می‌رسد این سکوت رسانه‌ای هروی پس از عملکرد موفق در مسیر کسب سهمیه المپیک به خاطر ناراحتی از برخی شرایط است که او را وادار کرده به جای حرف زدن در خصوص آنها، سیاست سکوت را در پیش بگیرد.

این در حالی است که نقش شهرام هروی در موفقیت‌های سالیان اخیر تیم ملی کاراته غیرقابل انکار است و او از سال ۸۶  که به عنوان مربی و سرمربی در کنار تیم ملی حضور داشته است، بارها و بارها موفق به کسب دستاوردهای بی‌نظیر همراه با شاگردان خود شده است و نام خود را به عنوان یکی از موفق‌ترین سرمربیان تاریخ کاراته ایران ثبت کرده است.

هروی در این مدت موفق شد تا با نقش آفرینی در قهرمانی سه گانه کومیته تیم ملی کاراته ایران در مسابقات قهرمانی جهان و قهرمانی آسیا لقب آقای هت‌‌تریک را به خود اختصاص بدهد. دستاوردی که تنها مختص به قهرمانی در کومیته تیمی نبوده و  با کسب سه مدال طلا و ۲ مدال برنز در مسابقات جهانی ۲۰۱۶ اتریش همراه با کاراته ایران، بهترین نتیجه یک کشور از سال ۲۰۱۰ و تغییر اوزان مسابقات جهانی از ۷ وزن به ۵ وزن را کسب کند.

روندی که در مسابقات جهانی ۲۰۱۸ اسپانیا نیز ادامه داشته و تیم ملی کاراته ایران با کسب ۲ مدال طلا، یک مدال نقره و ۲ مدال برنز از ۶ فرصت کسب مدال، دستاورد تاریخی دیگری را نیز برای کاراته ایران به ارمغان آورد.

با این عملکرد موفق و بدون حاشیه از سوی هروی باید مسئولان فدراسیون کاراته، وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک پیگیر دلیل ناراحتی یکی از موفق‌ترین مربیان حال حاضر ورزش ایران باشند و شرایط را برای او به گونه‌ای فراهم کنند تا  ابتدا سومین سهمیه المپیک  کاراته ایران کسب و در ادامه در المپیک توکیو شاهد تاریخ‌سازی کاراته در نخستین حضور در المپیک باشیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا