ویشگاهی: کاراته ایران در المپیک مدال‌آور خواهد بود

ستاره سال‌های پیشین کاراته ایران با بیان اینکه تیم کشورمان در المپیک توکیو مدال‌آور خواهد بود، گفت: مسوولان فدراسیون نباید تیم‌های پایه را فراموش کنند، چراکه از بین رفت انگیزه بین نوجوانان و جوانان در بلند مدت مشکل‌ساز خواهد شد.

به گزارش کاراته نیوز «جاسم ویشگاهی» دارنده ۲ مدال طلا، یک نقره و یک برنز جهانی کاراته در گفت‌وگو با ایرنا، اظهار داشت: متاسفانه ویروس کرونا همه چیز را تعطیل کرده است وبه غیر از فوتبال، اکثر رشته‌ها فعالیتی ندارند. ما نیز در انزلی نمی‌توانیم باشگاه‌ها را باز کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که تعویق المپیک توکیو به سود کاراته‌کاهای ایران شد یا خیر؟ پاسخ داد: به طور یقین به ضرر تیم ایران شد، چراکه تیم آماده بود و نفرات انگیزه بالایی داشتند و همه چیز برای موفقیت در بزرگترین رویداد ورزشی جهان مهیا بود که متاسفانه کرونا موجب شد تا بازی‌ها با یک‌سال تعویق مواجه شود.

دارنده ۲ مدال و یک نقره بازی‌های آسیایی، اظهار داشت: از صمیم قلب امیدوارم المپیک برگزار شود. کاراته برای نخستین مرتبه در این رویداد حضور دارد و آرزو می‌کنم که کاراته‌کاهای ایران و جهان بتوانند در المپیک، این رشته زیبا را به بهترین شکل به نمایش بگذارند.

ویشگاهی در خصوص شانس تیم ایران برای مدال‌آوری در المپیک، گفت: قطعا تیم ایران در این بازی‌ها صاحب مدال خواهد شد. اما اکنون باید امیدوارم باشیم که مسابقات برگزار شود.

وی در مورد رقابت ذبیح‌اله پورشیب و سجاد گنج‌زاده برای کسب سهمیه در سنگین وزن، گفت: اینکه قرار است دوباره مسابقه گزینشی برگزار شود، انگیزه پورشیب را افزایش داد. او کوله‌باری از تجربه است و گنج‌زاده نیز همواره توان خود را نشان داد. هر کدام از این قهرمانان به المپیک برسند، توان رسیدن به موفقیت را دارند.

کاپیتان سابق تیم ایران، گفت: کرونا مقداری برنامه‌های فدراسیون را بهم ریخت و اکنون وضعیت تیم‌های پایه مشخص نیست و حتی آنان کادر فنی ندارند. امیدوارم مسوولان فدراسیون تیم‌های پایه را فراموش نکنند، چراکه از بین رفتن انگیزه در نوجوانان و جوانان، اتفاق خوبی برای کاراته نیست.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا