روحانی: نباید از بقیه کشورهای المپیکی عقب بمانیم/اردوها را در فضای ایزوله برگزار کنید

مربی تیم ملی کاراته گفت: باید هر چه زودتر برای آغاز اردوی آماده‌سازی رشته‌های المپیکی و مدا‌ آور تصمیمی اصولی بگیریم تا از بقیه کشورها عقب نمانیم.

به گزارش کاراته نیوز حسن روحانی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه مسئولان ورزش ایران هر چه زودتر تصمیم نهایی را برای برگزاری اردوهای تیم‌های ملی المپیکی بگیرند، اظهار داشت: به منظور آماده‌سازی نفرات المپیکی کشورمان، نباید از بقیه کشورها عقب بمانیم. باید هر چه زودتر برای آغاز اردوهای رشته های المپیکی و مدال آوری همچون کشتی، تکواندو، وزنه برداری، کاراته، دوومیدانی و تیراندازی تصمیمی اصولی بگیریم.

روحانی تاکید کرد: مسئولان ورزش یک فضای قرنطینه‌ای را برای این رشته‌ها مهیا کنند و در طول یک ماه هر رشته ۵ روز در این فضا ایزوله اردوها خود را برگزار کند. فرانسه، ترکیه، روسیه و قزاقستان و بعضی از کشورهای که وضعیت کرونا در آنجا سخت‌تر است این اردوی ایزوله را انجام داده‌اند و سوال اینجاست که چرا در ایران این کار انجام نمی‌شود؟

 وی افزود: مسئولان ورزش کشورمان به یک باره تصمیم خواهند گرفت که تمرینات را در آبان شروع کنند. هم اکنون که برنامه جدید فدراسیون جهانی کاراته نیز اعلام شده، بهتر است هر چه زودتر به فکر باشیم تا اردوها استارت بخورد.

مربی تیم ملی کاراته در مورد اینکه باید به اندازه کشورهای دیگر آمادگی داشته باشیم، تاکید کرد: تمام دنیا برای کسب مدال ارزشمند بازیهای المپیک برنامه ریزی می‌کنند و کمیته ملی المپیک ایران هم باید به فکر باشد. ۵ ماه از بیماری کرونا گذشت و دیگر هر چه می‌خواستیم در مورد این ویروس بدانیم دانستیم و آگاه  هوشیار شدیم. امکانات و تجهیزات هم در تمام کشور وجود دارد اگر امکان برگزاری اردو در تهران میسر نشد در شهرهای که وضعیت کرونا بهتر است اردو را برگزار کنند.

روحانی در خصوص اینکه کاراته یک مسابقه گزینشی برای شرکت در المپیک دارد، عنوان کرد: در کاراته  ۴ المپیکی داریم، ۲ نفر حریف تمرینی و در مجموع با مربیان ۱۰ نفر اعضای تیم ملی کاراته را تشکیل می‌دهد. برای آغاز اردوها به هر نفر یک اتاق بدهند و نفرات حاضر از اردو خارج نشوند. پروتکل‌های بهداشتی را رعایت شود، دستگاه ضد عفونی برای  ورود و خروج اردونشینان بگذارند و بسیار کنترل شده اردوهای آماده سازی برای رقابتهای گزینشی و بازیهای المپیک مهیا کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا