رشیدنیا: مربیان ایرانی در تمام جاهای دنیا کارنامه مثبتی از خود به جا گذاشته‌اند

سرمربی تیم کاراته ماکائو گفت:مربیان ایرانی هر جا دنیا اثرات مؤثری را از خود به جای گذاشتند و توانایی و قدرت کاراته ایران را به تمام دنیا نشان دادند.

به گزارش کاراته نیوز و به نقل از خبرگزاری فارس، رضا رشدنیا در خصوص حضورش به عنوان سرمربی در کشور ماکائو، اظهار داشت: در سال ۲۰۰۲ به عنوان سرمربی تیم کاراته ماکائو در بازی‌های آسیایی ۲۰۰۲ پوسان کره جنوبی فعالیت خود را به عنوان سرمربی شروع کردم و در بازی‌ها موفق به کسب یک مدال نقره و دو نشان برنز شدیم که در بین ۱۷ رشته ورزشی کشور ماکائو بهترین رتبه مدال‌آوری را در بازی‌های آسیایی پوسان داشتیم. بعد از آن قراردادم را تمدید کردند و تا به امروز به عنوان سرمربی به کار خود در این کشور ادامه می‌دهم.

رشیدنیا در خصوص فعالیت ۱۸ ساله‌اش در کاراته ماکائو، تأکید کرد: طول ۱۸ سال، در ۵ دوره بازیهای آسیایی، ۱۷ دوره رقابتهای قهرمانی آسیا و جهان و ۱۰ دوره بازیهای شرق آسیا در کنار این تیم بودم و کاراته این کشور بین دو یا سه تیم برتر رشته‌های این کشور بود که در مجموع توانستیم ۲۰۰ مدال، در رده‌های سنی مختلف دو بخش دختران و پسران در کاتا و کمیته انفرادی و تیمی به دست بیاوریم.

وی با اشاره به اینکه مربیان ایرانی کارنامه بسیار موفقیت آمیزی در کشورهای خارجی داشتند، تاکید کرد: مربیان ایرانی هر جا دنیا به عنوان سرمربی تیم‌های ملی کشورهای آسیایی یا اروپایی بودند، اثرات مؤثری را از خود به جای گذاشتند و قدرتمند بودن کاراته ایران را به تمام دنیا شناساندند که نشان می دهد کشورمان پتانسیل بالایی در رشته ورزشی کاراته دارد.

رشیدنیا درباره استفاده از این توانایی در رشته کاراته خاطرنشان کرد: مسئولین، پیشکسوتان، داوران، مربیان و بازیکنان کاراته ایران تا به امروز کوشش زیادی کردند که کشورمان جایگاه خوبی را در جهان به دست بیاورد و در قاره آسیا آقایی کند. از این پس نیز مسئولین کاراته ایران باید با تلاش مضاعف، کاری کنند که کاراته ایران جایگاه بهتری در دنیا به دست بیاورد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا