نبود اسپانسر مهم‌ترین دغدغه ورزشکاران استان ایلام است

ذبیح‌الله پورشیب کاراته کار با اخلاق و حرفه‌ای ایلامی متولد ۱۳۶۷ روستای زنگوان، از توابع شهرستان شیروان چرداول استان ایلام است.

وی در سال ۱۳۷۵ ورزش کاراته را در باشگاه ۱۷ شهریور سالن نیرو نشاط زیر نظر مربی ایلامی احمد کریمی‌راد آغاز کرد و اولین مدال رسمی خود را در سال ۱۳۷۸ در مسابقات قهرمانی کشور انتخابی تیم ملی در استان کرمان به دست آورد.

ذبیح الله پورشیب تاکنون بیش از ۲۳ مدال در رشته کاراته به دست آورده است که ۱۴ مدال آن طلا بوده و ۹ مدال طلای آسیایی و ۲ طلای جهانی از افتخارات این ورزشکار قهرمان ایلامی است، از مهم‌ترین عنوان‌های وی می‌توان به کسب مدال طلای بازی‌های آسیایی گوانگجو در سال ۲۰۱۰، مدال برنز قهرمانی جهان در سال ۲۰۱۲، مدال نقره المپیک رزمی جهان در سال ۲۰۱۳، کسب مدال طلای دانشجویان جهان در سال ۲۰۱۴ و طلای امیدهای جهان در سال ۲۰۰۷ اشاره کرد.

در آخرین رنکینگ اعلام شده فدراسیون جهانی کاراته (به تاریخ ۱۳ اسفند ۱۳۹۷) که پس از لیگ کاراته وان امارات در سال ۲۰۱۹ منتشر شد، ذبیح‌الله پورشیب در رتبه ۴ وزن -۸۴ کیلوگرم و رتبه ۵ رنکینگ المپیکی وزن آخر( وزن +۷۵ کیلوگرم) قرار دارد.

به گزارش کاراته نیوز، و به نقل از خبرگزاری فارس ذبیح الله پورشیپ در ایلام از شرایط تمریناتش در دوران کرونا می‌گوید: وضعیت تمریناتم  قبل از کرونا، بسیار سخت و طاقت فرسا بود زیرا باید برای کسب سهمیه المپیک تلاش می‌کردم تا می‌توانستم در این مسابقات امتیاز دلخواه را کسب کنم.

به صورت انفرادی تمریناتم را ادامه می‌دهم

وی افزود: در شرایط کنونی که باشگاه‌ها و مکان‌های ورزشی تعطیل هستند به صورت انفرادی تمریناتم را ادامه داده تا ان‌شاالله در مسابقات قهرمانی که اوایل زمستان برگزار می‌شود نتیجه تلاش‌هایم را ببینم.

قهرمان کاراته جهان در ادامه مهم‌ترین دلیل موفقیت‌هایش در عرصه ورزش را حمایت خانواده عنوان می‌کند و می‌گوید: اگر خانواده‌ام نبود من اکنون در این جایگاه قرار نداشتم، پیروزی و قهرمانی را مدیون تشویق خانواده هستم.

وی تصریح کرد: برای کسب مدال، و حکم قهرمانی هر ورزشکاری سختی‌های فراوانی را تحمل می‌کند، از رژیم غذایی گرفته تا استرس، فشار و… اما همین که به مدال قهرمانی دست یافت تمامی تلخی‌ها به شیرینی تبدیل شده و انگار تازه متولد می‌شود.

شکست زمینه پیروزی است

این قهرمان کاراته جهان اظهار کرد: برای رسیدن به موفقیت و کسب نتیجه باید سختی‌های بسیاری تحمل کرد، ورزشکار حرفه‌ای فردی است که برای تلخی‌ها احترام قائل باشد و شکست را زمینه پیروزی قلمداد کند.

پورشیب عنوان کرد:مسوولان ورزشی استان در حد توان ورزشکاران و قهرمانان را حمایت می‌کنند، اما با توجه به نبود اسپانسر مناسب انتظار می‌رود سایر ارگان‌ها نیز به دغدغه‌های ورزشکاران رسیدگی کنند و به دنبال حل مشکلات آنان باشند.

پورشیب ادامه داد: اکثر ورزشکاران این استان چندین سال است که عضو تیم ملی هستند، آنان برای بالا بردن جایگاه ایلام رنج‌های بسیاری متحمل شده‌اند، انتظار می‌رود مسوولان ایلام نیز مانند سایر استان‌های کشور برای قهرمانان ارزش و احترام قائل باشند، زیرا این امر سبب می‌شود ورزش استان  در بالاترین سطح کشور قرار گیرد.

این قهرمان کاراته جهان گفت: همیشه با افتخار پرچم کشور عزیزمان ایران را در تمامی مسابقات بر دوش کشیدم و این امر مهم سبب شده تاکنون هیچ مربی از کشورهای دیگر پیشنهاد همکاری به بنده ندهد و از این بابت خدا را شکر می‌کنم.

این ورزشکار موفق شد با کسب مدال برنز جهان در ۲ دوره متوالی تیم ایران را در بخش تیمی به مدال طلا برساند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا