پایدار: خردجمعی و رعایت شاخص‌های اصولی ملاک تصمیم گیری بود

رئیس سازمان لیگ کاراته گفت: برای تعیین تکلیف رقابتهای سال ۹۸ تنها خرد جمعی ملاک بود و برای صلاح و خوشایند هیچ شخص و گروهی تصمیم گیری نکردیم.

به گزارش کاراته نیوز ابوالقاسم پایدار با بیان مطلب فوق به خبرنگار مهر گفت: ضمن تشکر و قدردانی از کادر درمان کشور که در این مدت نهایت تلاش خود را برای رفاه حال مردم بکار بستند، باید عرض کنم که در جلسه با نمایندگان تیم‌های شرکت کننده که به صورت وبینار برگزار شد، به این نقطه مشترک رسیدیم که به جهت حفظ سلامتی ورزشکاران، مربیان، داوران و عوامل برگزاری، در شرایط فعلی برگزاری لیگ به صلاح نیست و باید خاتمه لیگ‌ها را اعلام کنیم.

وی افزود: بعد از این موضوع در جلسه هیأت رئیسه سازمان لیگ برای تعیین تکلیف لیگ‌ها سه شاخصه مهم را مدنظر قرار گرفت. اول آنکه با توجه به شرایط کمی و کیفی هیچکدام از لیگ‌ها بیش از یک قهرمان نداشته باشد. دوم، ملاک قراردادن امتیازات تیم‌ها با اولویت امتیازات تیمی، انفرادی و تکنیکی در شرایط فعلی جدول رده بندی و سوم ایجاد وحدت رویه درهمه لیگ‌ها در این تصمیم گیری.

رئیس سازمان لیگ ادامه داد: ویروس کرونا شرایط کل دنیا را تحت تأثیر قرارداده و ورزش نیز از این قاعده مستثنی نیست. بدون شک ما نیز مانند سایر اهالی کاراته و تیم‌های حاضر در این مسابقات خیلی علاقمند بودیم که مسابقات ادامه پیدا می‌کرد و قهرمان در میدان مبارزه و روی تاتامی مشخص می‌شد، ولی واقعاً امکان اجرایی چنین برنامه‌ای نبود.

پایدار ادامه داد: در جلسه هیأت رئیسه سازمان لیگ که با حضور رئیس، نایب رئیس و دبیر فدراسیون برگزار شد، مسائل مختلف، نظرات مخالف و موافق مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و به دور از هرگونه گرایشی تصمیم گیری لحاظ شد.

وی در پاسخ به این سوال خبرنگار مهر در خصوص تشریح نحوه معرفی قهرمان سوپر لیگ با وجود حضور دو تیم پاس و دانشگاه آزاد در صدر گروه‌های یک و دو گفت: همانطور که در بالا اشاره شد، ملاک تصمیم گیری امتیازات تیم‌ها در شرایط فعلی جدول بود و با توجه به اختلاف امتیاز تکنیکی دو تیم این تصمیم اتخاذ شد. البته که قبول داریم پاس در گروه سختی قرار داشت و به دلیل انصراف یک تیم، یک بازی کمتر داشت.

رئیس سازمان لیگ در خصوص شائبه دخالت افراد بیرونی در این تصمیم گیری و در نظر گرفتن شکست فصل قبل دانشگاه برابر پاس هم گفت: چنین چیزی به هیچ عنوان صحت ندارد. تصمیم گیری در داخل جلسه هیأت رئیسه اتخاذ شد و هیچ عاملی تأثیر گذار نبود. ضمن اینکه قابل قبول نیست که نتایج فصل قبل را دخالت داده باشیم.

پایدار ادامه داد: من فصل قبل سرمربی پاس بودم که تیم قهرمان شد و به نوعی شاید منتسب به این باشگاه باشم، ولی چنین شرایطی در سازمان لیگ حکم فرما نیست و حتی رئیس فدراسیون نیز تصمیم گیری را به نظر جمع واگذار کرد.

وی در پایان از تمامی مسئولان، مربیان و ورزشکاران تیم‌های شرکت کننده در رقابتهای لیگ تقدیر و تشکر کرد و عنوان داشت که تصمیم گیری در خصوص تعیین تکلیف لیگ‌ها یک تصمیم با توجه به شاخصه‌های فنی و استاندارد در داخل سازمان لیگ بوده و شرایط برای تمام تیم‌ها یکسان است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا