جمشید زند پاسخگو نیست!؟ چرا رتبه بندی هیات ها کیفی است!؟

چندی پیش برای اطلاع معدود افرادی که از نحوه ی انتخاب هیات های برتر سر درنیاوردند(هر چند ما از ابتدا می دانستیم‌دلیل این نوع انتخاب چیست)، سوالاتی را از جناب آقای زند مطرح کردیم که ایشان برای اینکه دچار چالش نشوند از پاسخ دادن به سوالات خبرنگار این پایگاه خبری امتناع کردند.

به گزارش اختصاصی پایگاه خبری کاراته نیوز، آقای جمشید زند در جایگاه مسئول امور استان های فدراسیون کاراته در اولین سال فعالیت خود در رتبه بندی هیات های استانی از روشی جدید و عجیبی برای رتبه بندی هیات های استانی استفاده کردند که در هیچ فدراسیون‌ ورزشی دیگری تاکنون مشاهده نشد‌ه است. در روش جدید و عجیب آقای زند، هیات های استانی در قالب رتبه های  برتر، خوب و متوسط طبقه بندی شدند که شیوه جدید بسیار شبیه نحوه ارزیابی کودکان در مدارس ابتدایی حال حاضر است. البته این عمل دور از شان و جایگاه فدراسیونی است که بیش از پنجاه سال قدمت دارد اما چرا آقای زند برخلاف سال های گذشته که رتبه بندی به صورت رنکینگی اتفاق می افتاد، در این دوره هیات ها را به صورت کیفی معرفی کردند.

جواب کاملا واضح است، کمیته امور استانها برای کسب محبوبیت در بین هیات های استانی برای خود و دوستانشان این پیشنهاد عجیب و غریب را مطرح کردند و از آنجا که برای همه این پیشنهاد خوشایند بود و احساس شد که با این روش می توانند در جامعه کاراته مقبولیتی پیدا کنند بی معطلی با این روش موافقت خود را اعلام کردند و از آنجا که تعداد هیات های برتر بیش از سه چهارم هیات های استانی را شامل شده است و به همین دلیل روابط عمومی فدراسیون کاراته از خجالت رتبه بندی هیات ها را در سایت و کانال فدراسیون اعلام ننموده اند و فقط با نامه ای به هیات های استانی خواهان حمایت اداره کل ورزش جوانان آن استان از هیات مربوطه شدند که این دلیل واضح و روشنی از پایه های متزلزل برخی هیات های استانی در اداره ورزش و جوانان استان مربوطه می باشد و تلاش فدراسیون کاراته برای حمایت از صندلی های لرزان برخی هیات های خود است که به دلایل مختلف در استانهای خود مقبولیت لازم را ندارند سفت کنند.

🔵مبنای امتیازدهی به هیات ها برچه اساسی بود؟ (با دقت بخوانید)

جناب زند در جایگاه مسئول کمیته امور استان ها در یک فایل ویدیویی که از کانال فدراسیون کاراته پخش شد، اعلام‌کردند به دلیل همکاری هایی که هیات ها در سال منتهی به المپیک داشتند، توانستند عملکرد خوبی را ارائه دهند !!!!!

متاسفانه آقای زند در جایگاه مسئول امور استان ها نمی دانند که در سال جاری طبق آمار فدراسیون‌جهانی کاراته، کاراته ایران بر اساس رنکینگ در حال حاضر دارای دو سهمیه با نام مشخص و یک سهمیه بدون مشخص شدن نام فرد دارد و ورزشکارانی که شانس کسب سهمیه را دارند از استانهای محدودی می باشند، پس بر چه اساسی بیش از سه چهارم استان های کشور به دلیل همکاری در کسب سهمیه المپیک به عنوان هیات های برتر استانی معرفی شدند. موضوع از آنجا جالب می شود که گویا جناب زند فراموش کرده اند به لطف مسئولین فدراسیون کاراته در سالی که بیش از سه چهارم هیات های کاراته کشور به عنوان هیات برتر معرفی شدند، هیچ ورزشکاری به مسابقات بین المللی،آسیایی و جهانی در رده های پایه اعزام نگشته است پس چگونه و بر چه اساسی هیات های استانی این امتیازات را کسب کرده اند شاید به دلیل سکوتشان در این مدت و عدم اعتراضشان بوده است ؟؟؟(الله اعلم)

🔵تصمیم گیرندگان فدراسیون کاراته باید بدانند؛

وجود برخی از افراد در سمت هایی همانند سمت کمیته امور استانها که شخص مسئول می تواند با استفاده از جایگاه خود در آن سمت ذینفع قرار بگیرد، تصمیم درستی نیست به عنوان مثال اگر به امتیازات استانها دقت نمایید این سوال در ذهن بسیاری از استانها قرار گرفته است که چگونه کاراته استان مرکزی توانست در جمع هیات برتر قرار بگیرد؟

رییس هیاتی که بیش از نیمی از رای دهندگان کاراته ای آن قبولش ندارند و تنها با کمک رأی فدراسیون کاراته و اداره کل ورزش و جوانان استانش بر صندلی تکیه زده است. حالا با استفاده از قدرت مسئولیت کمیته امور استانها و تغییر نحوه امتیاز دهی تلاش کرد تا با پایان دادن به نحوه پر حرف و حدیث انتخاب مجددش در ریاست هیات کاراته استان مرکزی، جایگاهی را در اداره کل آن استان بدست بیاورد.

حال ما به رییس فدراسیون کاراته پیشنهاد می دهیم تا با حذف افراد ذینفع، از فردی در سمت مسئول کمیته امور استانها استفاده شود که سمتی را در هیچ استانی نداشته باشد تا بتواند کاملا بی طرفانه در این راستا گام بردارد و حقی از استانی تضییع نشود و امیدواریم مسئولین با توجه به آبروریزی که در انتخاب استان های برتر صورت گرفته جابجایی خوبی را برای این کمیته در نظر بگیرند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا