سرمربی تیم کاراته دانشگاه آزاد اسلامی: حاضرم قهرمان نشویم، اما بازیکنانم در صحت و سلامتی باشند/ برگزاری مسابقات سوپر لیگ فعلا جایز نیست

صافی در مورد شروع مسابقات لیگ و سوپر لیگ کاراته در این روز‌ها توضیحاتی را مطرح کرد.

به گزارش کاراته نیوز احمد صافی سرمربی تیم کاراته دانشگاه آزاد اسلامی در گفت و گو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در مورد امکان برگزاری مسابقات لیگ برتر و سوپر لیگ کاراته اظهار کرد: ورزش راهی برای افزایش سطح سلامت و امنیت است و البته در کم کردن مشکلات جامعه نقش مهمی را ایفا می‌کند. حال با شیوع ویروس کرونا نه تنها مشکل در ورزش ایران پیش آمده است بلکه کل دنیا را در تمامی زمینه‌ها تحت تاثیر خود قرار داده است.

 

  • در برگزاری لیگ برتر و سوپر لیگ نباید احساسی عمل کنیم

وی افزود: وقتی می‌توانیم موفق باشیم که در مواجهه با مشکلات این چنینی و رفع آن منطقی عمل کنیم. کاراته ورزش رزمی به حساب می‌آید و برخورد بالایی هم دارد و تکنیک‌های دست و پا باید به صورت برخورد کند. مسئولان وزارت بهداشت و ستاد مبارزه با کرونا در ورزش در این زمینه درست و منطقی برخورد می‌کنند. در مورد برگزاری لیگ نباید احساسی عمل کنیم چرا که همگی خیرخواه کاراته هستیم. بالاتر از دوست داشتن کاراته باید به فکر ورزشکاران باشیم.

 

  • ۴ تیم برتر شایسته کسب عنوان قهرمانی هستند 

صافی در ادامه همین بحث عنوان کرد: قطعا ۴ تیمی که به مرحله نیمه نهایی سوپر لیگ رسیده اند شایسته قهرمانی هستند و تیم دانشگاه آزاد با تعداد قهرمانی‌های بالا در راس آن‌ها قرار دارد و البته تیم پاس ناجا، رعد پدافند و آوای رزم هم بسیار تیم‌های خوب و توانمندی هستند. وقتی این رقابت، خوب و سازنده به حساب می‌آید که مشکلات کمتری را در برگزاری با خود به همراه داشته باشند. برگزاری مسابقات خارج از پروتکل‌های بهداشتی قطعا صدمه زیادی به افراد می‌زند و تنها مسابقه دهنده‌ها نیستند که متضرر می‌شوند و مسئولان برگزاری مسابقات هم ممکن است دچار آسیب شوند.

  • حاضرم قهرمان نشویم، اما بازیکنانم در صحت و سلامتی باشند

سرمربی دانشگاه آزاد عنوان کرد: منطق حکم می‌کند این مسابقات در فضای استاندارد برگزار شود. لشگری در راس تیم دانشگاه آزاد هم قصد ندارد جان بازیکنان را به خاطر قهرمانی مسابقات به خطر بیاندازد. دانشگاه همیشه در این زمینه‌ها باید پیشرو باشد، چون علم را گسترش می‌دهد و وقتی به خارج از این استاندارد‌ها تن دهد در واقع دانش را زیر سوال برده است. شخصا حاضر هستم قهرمان سوپر لیگ نشویم، اما ستاره‌های تیمم در صحت و سلامت باشند. ما در تیممان عسگری، پورشیب، گنج زاده، مهدی سلطانی، سامان حیدری و همه قهرمانان آینده دار را در اختیار داریم که همگی سرمایه‌های ورزش کاراته هستند. تیم کاتای ما که تنها تیم دارنده مدال تیمی کاتای جهان است هم از این قاعده مستثنی نیست.

 

  • بدون گارد گرفتن می‌توانیم سرنوشت مسابقات لیگ را مشخص کنیم

وی افزود: هر ۴ تیم نشان دادیم قهرمان هستیم و بهتر است وقتی مطمئن شدیم که خطری نیست لیگ را برگزار کنیم و اگر با شروع لیگ بعدی تداخل ایجاد می‌کند باید طبق قوانین فدراسیون کاراته در مورد برگزاری مسابقات تصمیم گیری شود. راه‌های منطقی برای برگزاری لیگ وجود دارد و می‌توان بدون گارد گرفتن تکلیف لیگ و سوپر لیگ امسال را مشخص کنیم. با توجه به اینکه المپیک و تمامی مسابقات جهانی در رشته‌های مختلف به تعویق افتادند، درس بزرگی برای ما بود که امنیت و بهداشت افراد را در برگزاری مسابقات رعایت کنیم. برگزاری لیگ در حال حاضر جایز نیست مگر اینکه تمام پروتکل‌ها توسط فدراسیون و اعضای سازمان لیگ با بهترین راه رعایت شود که ما هم تمکین می‌کنیم.

  • فدراسیون جهانی هنر‌های رزمی حاصل تجربیات ۴۰ ساله ام در کاراته بود

او در مورد برگزاری مسابقات بین المللی کاتای سبک WMMF اظهار کرد: با توجه به اینکه حدود ۴۰ سال از عمرم را در کاراته سپری کردم و علاوه بر سبک‌های آزاد و کنترلی در رشته‌های ژیمناستیک و کشتی هم سابقه فعالیت دارم، در مورد ورزش‌های رزمی کره‌ای و چینی تحقیقات زیادی کردم تا با تاسیس فدراسیون جهانی هنر‌های رزمی مدرن راهی را برای گسترش و توسعه کاراته با ایده‌های ایرانی و فلسفه هنر‌های شرقی باز کنم.

 

  • ورزشکاران ایرانی استقبال خوبی از مسابقات کاتای WMMF داشتند

وی گفت: چند باری به چین، کره و ژاپن سفر کرده ام و در معبد شائولین حضور داشته ام و در کره جنوبی که مهد ورزش‌های رزمی است تجربیاتی را کسب کرده ام. این سبک در ۵ قاره در حال اجرا است. قبلا در نظر داشتیم مسابقات جهانی این سبک را در یکی از کشور‌های عضو برگزار کنیم. در فضای مجازی آموزش کاتا انجام شد و سوالات اعضای این سبک را در ۲۴ کشور مختلف را جواب دادیم. ۲۰ کشور در این مسابقات شرکت کرده اند و خوشبختانه استقبال خوبی از ایران و سایر کشور‌ها صورت گرفت و تنها در گروه سنی زیر ۱۲ سال، ۱۳ الی ۱۶ و ۱۷ سال، هفتاد ورزشکار ایرانی شرکت کرده اند و حدود ۳۵ ورزشکار خارجی. مسابقات ۲۱سال، ۲۲ الی ۳۷ سال و ۳۸ سال به بالا هم باقی مانده است. من خودم نظارت مستقیم بر این مسابقات دارم و ۱۴ داور جهانی و آسیایی هم بازی‌ها را زیر نظر دارند و قطعا نتایج بسیار خوبی هم حاصل خواهد شد.

  • امیدوارم وزارت ورزش و جوانان از سبک ابداعی حمایت کنند

صافی همچنین عنوان کرد: امیدوارم با حمایت وزارت ورش و فدراسیون کاراته این سبک توسعه پیدا کند. خوشحالم که حسن طباطبایی حمایت همه جانبه خود را از این مسابقات اعلام کرده و سازمان لیگ هم همکاری لازم را در رابطه با این رقابت‌ها داشته است. از فدراسیون درخواست دارم نتایج این مسابقات را به وزارت ورزش و جوانان انعکاس دهد تا در بعد آموزش و توسعه ورزش در سایر کشور‌ها بتوانیم پیشگام باشیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا