خوشقدم: علیپور لیاقت المپیکی شدن را دارد/ عباسعلی رفته رفته آماده می‌شود

سرمربی تیم ملی کاراته بانوان گفت: رزیتا علیپور کاراته‌کای توانایی است و لیاقت المپیکی شدن را دارد.

به گزارش کاراته نیوز سمانه خوشقدم در گفت‌وگو با میزان در خصوص تغییر برنامه فدراسیون جهانی کاراته در راه کسب سهمیه المپیک اظهار داشت: از این موضوع بسیار خوشحال هستم چون با این شرایط رزیتا علیپور شانس بالایی برای کسب سهمیه المپیک دارد. رزیتا در رنکینگ وزن خود در رده ششم قرار گرفته و در صورت کسب مدال خوشرنگ در مراکش و عدم نتیجه‌گیری یکی دو حریف مستقیمی که در اروپا دارد، می‌تواند مسافر توکیو شود.

وی افزود: علیپور اختلاف کمی با رقیبان خود دارد و باید به این برنامه فدراسیون جهانی به چشم یک فرصت نگاه کند و با شناختی که از این کاراته‌کا دارم، می‌دانم او لیاقت حضور در المپیک را دارد.

سرمربی تیم ملی کاراته بانوان درباره شرایط آمادگی عباسعلی گفت: اگر المپیک توکیو به تعویق نمی‌افتاد باید برای بازگشت حمیده به تاتامی عجله می‌کردیم اما الان فرصت کافی داریم. حمیده کارهای مربوط به بازتوانی را پشت سر گذاشته و به مرور آماده می‌شود.

خوشقدم تصریح کرد: تمرینات سارا بهمنیار را هم از طریق صفحات مجازی دنبال می‌کنم اما با تمام این شرایط هیچ چیزی جای خالی اردوی تیم ملی را پر نمی‌کند. ما مسابقات جهانی و آسیایی پیش‌رو نداریم و فعلا کرونا همه چیز را به هم ریخته است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: هنوز به طور رسمی به ما اعلام نشده از چه تاریخی تمرینات خود را استارت بزنیم اما کاراته‌کاها باید در جو اردو و تمرینات تیم ملی قرار بگیرند تا آماده شوند. امیدوارم شرایط دنیا به حالت عادی برگردد تا بتوانیم باز هم بدون مشکل و استرس تمرینات را شروع و در مسابقات شرکت کنیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا