پایدار: از نقطه نظرات بازیکنان و مربیان در برگزاری لیگ استفاده می‌کنیم/ بخشنامه مسابقات مهارت تحت بررسی است

رئیس سازمان لیگ کاراته در مورد سرنوشت مسابقات لیگ و سوپر لیگ توضیحاتی مطرح کرد.

به گزارش کاراته نیوز ابوالقاسم پایدار رئیس سازمان لیگ کاراته کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره سرنوشت مسابقات لیگ و سوپر لیگ اظهار کرد: با توجه به اینکه مربیان و بازیکنان درخواست داشتند تا سرنوشت لیگ و سوپر لیگ زودتر مشخص شود، در نظر داریم طی جلسه‌ای وبینار نقطه نظرات را جمع آوری کنیم و از تجربیات همه در این زمینه بهره ببریم. به عنوان کسانی که متولی برگزاری مسابقات لیگ هستیم باید از مشکلات و نظرات مربیان و بازیکنان استفاده کنیم.

مربیان و بازیکنان در برگزاری مسابقات صبور باشند

وی افزود: در این بازه زمانی ممکن است ستاد ملی مبارزه با کرونا طی ابلاغیه‌ای اجازه از سر گیری مسابقات را به ما بدهد، اما بر اساس دستور شخص رئیس و اعضای فدراسیون کاراته باید سلامتی شرکت کنندگان در برگزاری مسابقات در اولویت اول باشد. از همه عزیزان درخواست دارم صبر و حوصله داشته باشند تا با جمع آوری همگی نقطه نظرات به جمع بندی نهایی برسیم. از پیشکسوتان و تجربیات افرادی مانند زمانی و مومنی برای برگزاری مسابقات استفاده می‌کنیم و در نهایت اقدامی خواهیم کرد که منفعت همه دیده شود.

پیوند زدن ۲ فصل مسابقات شایعه است

او درباره شائبه پیوند زدن مسابقات لیگ و سوپر لیگ پیش از شروع فصل بعدی عنوان کرد: برگزاری پشت سر مسابقات شایعه است و در این مواقع گمانه زنی‌هایی شکل می‌گیرد که بر اساس آن برنامه ریزی نمی‌کنیم. ما به عنوان زیر مجموعه وزارت ورزش و جوانان ملزم به انجام پروتکل‌های بهداشتی هستیم تا به کسی آسیبی نرسد و طباطبایی رئیس فدراسیون کاراته هم لحظه به لحظه این موارد را رصد می‌کند. قطعا تصمیمی که اتخاذ می‌کنیم منفعت تمامی تیم‌ها در آن دیده می‌شود و رسالت کاراته لحاظ خواهد شد.

بخشنامه برگزاری مهارت تکنیک در دست بررسی است

پایدار در مورد برگزاری مسابقات مهارت تکنیک مجازی عنوان کرد: بخشنامه مسابقات مهارت تکنیک را آماده کرده ایم و تا به امروز چنین مسابقه‌ای را برگزار نکرده ایم، بنابراین نحوه امتیازدهی و برگزاری ممکن است ایراداتی داشته باشد. این مسابقه مهارت تکنیک است و با کومیته تفاوت دارد. زمانی این مسابقات را برگزار می‌کنیم که تمامی ساز و کار‌ها از لحاظ اجرایی مهیا باشد. در بحث داوری هنوز نتوانسته ایم استاندارد‌های لازم را ایجاد کنیم، بنابراین باید رویه‌ای ایجاد کنیم که اثردهی بالایی در داشته باشد و ضمن اینکه در این بخش نقطه نظرات کمیته آموزش، داوری و هیئت‌های استانی را دخیل کنیم و در بخش داوری بیشتر متمرکز شویم. اگر شرایط مهیا شود مسابقه را به صورت مجازی در تیر ماه برگزار برگزار کنیم.

سبک کاتای ابداعی صافی مایه مباهات کاراته ایران است

رئیس سازمان لیگ کاراته در مورد سبک کاتای ابداعی احمد صافی که اکنون مسابقات بین المللی اش در حال برگزاری است، بیان کرد: مسابقات ابداعی احمد صافی در ایران هم مورد استقبال خوبی قرار گرفته است و در این رقابت‌های بین المللی حدود ۱۵۰ نفر بازیکن ایرانی زیر نظر سبک صافی شرکت کرده اند. برای ما باعث افتخار است که سبک ابداعی صافی در ۲۰ کشور پذیرفته شده است و ایران را به عنوان یکی از بازوان کاراته می‌شناسند.

وی در پایان گفت: در ادامه امیدوارم با ریشه کن کردن ویروس کرونا جامعه را از این شرایط خاص خارج کنیم و زودتر به شرایط عادی برگردیم. البته باید یک تشکر هم از مربیانی بکنم که با خلاقیت و ایجاد شبکه‌های اجتماعی باشگاهی یا استانی ورزشکاران را در اوج آمادگی نگه داشته اند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا