کتیرایی: تنها به قهرمانی در سوپر لیگ فکر می‌کنیم / کسب سهمیه پنجم کاراته دور از دسترس نیست

سرمربی تیم کاراته پاس ناجا گفت: تیم ما تنها هدفی که دنبال می‌کند، قهرمانی در سوپر لیگ کاراته است.

به گزارش کاراته نیوز علیرضا کتیرایی سرمربی تیم کاراته پاس ناجا در گفت‌وگو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در مورد تعطیلی رقابت‌های سوپر لیگ کاراته به دلیل شیوع ویروس کرونا بیان کرد: شرایط تیممان بسیار خوب بود، اما ویروس کرونا که بسیار ناخواسته زندگی همه دنیا را مختل کرده، روی برگزاری رقابت‌های سوپر لیگ تاثیر خود را گذاشته است. البته مسابقات مهم دنیا از جمله المپیک هم تحت تاثیر کرونا قرار گرفت.

تنها به قهرمانی در سوپر لیگ فکر می‌کنیم

وی افزود: به نظر من مسابقه و مبارزه همیشه هست، مهم سلامتی مردم دنیا است که به خطر نیافتد. امیدوارم ویروس کرونا ریشه کن شود تا دوباره بتوانیم به شرایط عادی برگردیم. با این حال تیم ما به قهرمانی بسیار امیدوار است و به چیزی غیر از این فکر نمی‌کنیم. امیدوارم به این مهم دست پیدا کنیم. برعکس تیم‌های دیگر بازیکنان ما سرباز هستند و ملی پوش نیستند، اما بسیار باانگیزه هستند و با همین تلاش می‌توانند به قهرمانی برسند.

تمرینات آنلاین روی روحیه بازیکنان موثر است

کتیرایی در خصوص تمرینات بازیکنان تیم پاس ناجا اظهار کرد: با چند نفر از بازیکنانم در ارتباطم و می‌دانم که به شکل انفرادی در حال پیگیری تمرینات هستند تا از فرم ایده آل بدنی شان دور نمانند. به نظر من ورزش‌های آنلاین نمی‌تواند زیاد روی آمادگی بازیکنان موثر باشد. این ورزش‌ها تنها می‌توانند چند درصدی به بازیکن کمک کنند تا از نظر روحی و جسمانی افت محسوسی نداشته باشند.

کسب سهمیه پنجم کاراته دور از دسترس نیست

او درباره وضعیت سهمیه‌های تیم ملی کاراته ایران در المپیک توکیو بیان کرد: فدراسیون جهانی کاراته در برگزاری رقابت‌های کاراته وان بسیار بی بند و بار بود. بازیکنان در یک سال و سه ماه اخیر بیش از ۲۷ مبارزه روی تاتامی رفتند که همین موضوع می‌تواند بسیار روی میزان آمادگی ملی پوشان و مصدومیت تاثیرگذار باشد. فدراسیون جهانی کاراته هم بیشتر روی بحث درآمدزایی سرمایه گذاری کرده بود و به مصدومیت بازیکنان توجه ویژه‌ای نداشت.

وی ادامه داد: حالا با این بحث کرونا معلوم نیست سرنوشت رقابت‌های پاریس به کجا می‌رسد. امیدوارم بچه‌های ما سهمیه بگیرند، چون همگی در این مدت زمان بسیار زحمت کشیدند. امیدوارم زحمات بازیکنان به نتیجه برسد.

امیدوارم سیستم نوپای کاتای مجازی جواب دهد

سرمربی پاس ناجا درباره مسابقات کاتای مجازی بیان کرد: چندان پیگیر مسابقات کاتای مجازی نبودم. به عقیده من وقتی مسابقه‌ای را به صورت آنلاین برگزار می‌کنیم در واقع نمی‌توانیم تاثیر زیادی در برگزاری این دیدار‌ها بگذاریم. با این حال در جریان نحوه برگزاری این مسابقات و سیستم امتیازدهی اش هم نیستم. از مسئولان کاراته درخواست دارم اگر مسابقه‌ای را برگزار می‌کنند قبل از مبارزات مجازی توضیح مختصری درباره نحوه برگزاری اش بدهند. این سیستم نوپا است و امیدوارم مثمر ثمر واقع شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا