قهرمانان اخلاق مدار؛ بهترین الگو برای جوانان هستند

مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین در دیدار بهمن عسگری اولین المپیکی تاریخ کاراته ایران و اعضای هیات کاراته استان،با بیان اینکه یکی از آثار ورزش قهرمانی ایجاد هیجان و نشاط در جامعه است، ‌گفت: قهرمانان و افتخار آفرینان اخلاق مدار بهترین الگو برای جوانان محسوب می‌شوند.

به گزارش کاراته نیوز و به نقل از برنا از قزوین، عباس علایی مقدم مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین در دیدار بهمن عسگری اولین المپیکی تاریخ کاراته ایران و همچنین اعضای هیات کاراته استان،با بیان اینکه یکی از آثار ورزش قهرمانی ایجاد هیجان و نشاط در جامعه است، ‌گفت: قهرمانان و افتخار آفرینان اخلاق مدار بهترین الگو برای جوانان محسوب می‌شوند.

در این دیدار که دکتر بابایی رئیس و حمیدرضا داوری دبیر هیات کاراته استان به همراه علی اصغر آسیابری دیگر ملی پوش ارزنده و شایسته وزن ۷۵- کیلوگرم کشورمان حضور داشتند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان و تبریک مجدد کسب اولین سهمیه المپیکتاریخ کاراته کشورمان توسط بهمن عسگری ملی پوش اخلاق مدار استان و کشورمان؛ افزود: ‌یکی از آثار ورزش قهرمانی ایجاد هیجان و نشاط در جامعه است و قهرمانان و افتخار آفرینان ایران اسلامی با توکل به خداوند متعال و توسل به ائمه اطهار(س) توانسته اند در این مسیر به موفقیت ها و افتخارات ارزشمندی دست یایند و در زمان های مختلف موجبات شادی و نشاط را برای آهاد ملت رقم بزنند.

علایی مقدم وظیفه قهرمانان و افتخار آفرینان را در مقابل افراد مختلف جامعه بسیار مهم و حائز اهمیت دانست و بیان داشت: یک قهرمان می تواند جامعه بویژه جوانان را به سوی مسیرهای خوب و موفق هدایت کند و نسل جوان جامعه را از آسیب‌های اجتماعی دور کند.

وی ابراز داشت: یکی از مهمترین انتظارات ما از قهرمانان و افتخار آفرینان، توسعه و گسترش اخلاق و معنویات در ورزش است زیرا ورزش بدون اخلاق و منش پهلوانی معنایی ندارد و این اخلاق است که موجب تداوم و جاودانگی قهرمانان می شود.

علایی مقدم ادامه داد: ترویج فرهنگ و رشد اخلاق در ورزش دو انتظار ما از قهرمانان است و امیدوارم ورزشکاران و قهرمانان در کنار کسب افتخار و عرت برای ایران اسلامی؛به توسعه اخلاق و منش پهلوانی در جامیعه نیز کمک کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین خاطرنشان کرد: زمانی که یک ورزشکار و قهرمان ملی آراسته به سجایای اخلاقی و منش پهلوانی باشد، جوانانی هم که وی را الگوی خود قرار داده اند همان منش و مسلک را برای خود بر می گزینند و جامعه به سمت سالم سازی پیش خواهد رفت.

مدیر کل ورزش و جوانان استان قزوین در ادامه اظهار کرد: ورزشکاران جزو اقشار شاخص جامعه هستند که تمام حرکت‌ها و گفتارهای آنان زیر ذره بین مردم و بخصوص نسل جوان قرار دارد بنابراین باید در برخوردهای خود در مجامع عمومی کاملا مواظب باشند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین در خاتمه به نقش مربیان در تربیت ورزشکاران اخلاق مدار اشاره و اظهار کرد: مربی به عنوان الگوی رفتاری ورزشکار زمانی که خود را مقید به رعایت اخلاق و روحیه ایثار و از خودگذشتگی دانست ورزشکار نیز از وی درس گرفته و به سجایای اخلاقی پایبند خواهد ماند.

در ادامه بهمن عسگری اولین المپیکی تاریخ کاراته ایران؛ضمن تقدیر و تشکر از حمایت های ارزنده مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین از قهرمانان؛از همت و عزم والای خود برای کسب مدال در المپیک توکیو سخن گفت و ابراز امیدواری کرد با برنامه ریزی های منسجم و هدفمند فدراسیون کاراته و همچنین هیات کاراته استان قزوین؛موفقیت های بیشتری در انتظار کاراته ایران و استان قزوین باشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا