رد پای مسائل مالی در واگذاری تیم سوپر لیگ اصفهان

نایب رییس هیات کاراته استان اصفهان فراهم شدن شرایط مالی بهتر برای بازیکنان تیم سوپرلیگ اصفهان را دلیل اصلی واگذاری این تیم به هیات کاراته استان سمنان دانست.

به گزارش کاراته نیوز زهره چگونیان، نایب رییس هیات کاراته استان اصفهان در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان گفت: سال ۹۸ برای هیات سال پرکاری بود و توانستیم به مقام اول در رقابت‌های کاراته وان کشور دست یابیم.

او در ادامه افزود: دستیابی تیم هیات کاراته اصفهان به عنوان قهرمانی در کاراته وان کشور مرهون تمرینات مستمر بازیکنان برتر و حضور مربیان سطح بالای استان بود. همچنین تیم هیات کاراته استان اصفهان در مسابقات لیگ برتر نیز مدعی عنوان قهرمانی است که در حال حاضر این مسابقات به دلیل شیوع کرونا به اتمام نرسیده است.

چگونیان برنامه‌های دیگر برگزار شده توسط هیات در سال ۹۸ را این گونه عنوان کرد: چند هفته همایش‌ها و سمینار‌های رایگان دانش افزایی توسط شورای داوران هیات مخصوص زنان در جهت ارتقای سطح داوری در اصفهان برگزار شد. همچنین نشست‌ها و اردو‌های خارج از فضای رسمی هیات با موضوع کاراته و هدف بازپروری ذهنی و روانی مخصوصا برای مربیان و داوران برگزار شد که قرار است در سال جدید نیز ادامه یابد.

نایب رییس هیات کاراته استان اصفهان از رایزنی‌ها با انجمن‌های مختلف از جمله انجمن دوقلو‌ها و چند قلو‌ها در خصوص گسترش بعد همگانی رشته کاراته در اصفهان خبر داد و گفت: هدف اصلی هیات در سال جدید افزایش جذابیت رشته کاراته و گسترش آن در بین عموم مردم معطوف خواهد بود و قرار است هنر‌های فردی و سلاح که از قدیم جزوی از کاراته بوده و در حال حاضر توجه کمتری به آن می‌شود، پررنگ‌تر شده و همچنین تیمی متشکل از قهرمانان ژیمناستیک به همراه مربیان زبده کاراته ترتیب دهیم که بتوانند ترکیبی از این دو رشته را در پوشش رویداد‌های مختلف برگزار کنند. همچنین برگزاری مسابقات استانی به سبک لیگ برتر برای نوجوانان و جوانان و مسابقاتی با سبک قهرمانی جهان در رده‌های امید و بزرگسالان در دستور کار هیات قرار گرفته است.

او با اشاره به تعطیلی باشگاه‌ها به دلیل شیوع کرونا اضافه کرد: ما سعی کردیم تهدید کرونا را به فرصت تبدیل کنیم تا از لحاظ ذهنی و جسمانی ورزشکاران با افت ناشی از بی تمرینی مواجه نشوند و در این راستا ابتدا بازیکنان برتر هیات، مربیان، پیشکسوتان و داوران سطح بالا خود را معرفی و پیام‌های سلامت محور خود را در قالب کلیپ‌های کوتاه منتشر کردند.

چگونیان دیگر فعالیت‌های هیات در خصوص حفظ آمادگی بازیکنان در ایام قرنطینه را آموزش مجازی بر شمرد و توضیح داد: همه مربیان به صورت آنلاین با شاگردان خود در ارتباط و پیگیر تمرینات آن‌ها هستند. همچنین کلاس‌های آموزشی برای سبک‌های مختلف کاراته با موضوعات مختلف علوم ورزشی مثل آسیب شناسی و تغذیه ورزشی توسط اساتید ماهر برگزار شد. به مناسبت نیمه شعبان نیز مسابقاتی برای رده‌های سنی برگزار و داوری آن‌ها نیز به صورت مجازی انجام گرفت.

او مهم‌ترین برنامه‌های هیات در ایام کرونا را برگزاری دوره‌های مربیگری عنوان کرد و گفت: دوره تئوری مربیگری درجه ۲ و ۳ قرار است به صورت مجازی برگزار شود که با استقبال زیادی مواجه شده است. همچنین برگزاری جام بانوی قدسیان و مولای عرشیان به میزبانی شهرداری اصفهان به مناسبت ماه مبارک رمضان در دستور کار قرار گرفته است.

او در پایان در خصوص واگذاری تیم سوپرلیگ اصفهان به هیات کاراته سمنان توضیح داد: تیم سوپرلیگ با وجود داشتن بازیکنان حرفه‌ای در جهت فراهم آوردن شرایط مالی بهتر برای بازیکنان، به هیات کاراته استان سمنان واگذار شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا