پایدار: تیرماه پرونده لیگ سال ۹۸ بسته می‌شود/ با لیگ ۹۹ تداخل نداریم

رییس سازمان لیگ کاراته گفت: در اوایل تیرماه با برگزاری مرحله چهارم کاراته وان پسران، پرونده لیگ و مسابقات سال ۹۸ رامی بندیم.

به گزارش کاراته نیوز ابوالقاسم پایدار در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در خصوص چگونگی برگزاری هفته آخر سوپرلیگ بانوان آقایان کاراته، اظهار کرد: مسابقات سوپرلیگ کاراته آقایان ۴ هفته برگزار شده و فقط یک هفته از آن باقی مانده است. با گذر از بیماری کرونا، طی یک هفته اختتامیه برگزار خواهد شد. شرایطی حاکم بر کشور در خصوص سلامت هوطنانمان و ورزشکارانمان در رویدادهای ورزشی به دستور ستاد مبارزه با کرونا تعطیل شد. فدراسیون کاراته با تأسی از این تصمیمات کشوری مکلف و موظف به حفظ سلامتی ورزشکاران خواهد بود و در همین راستای نیز در اولویت سازمان لیگ قرار دارد. اگر مردم خوب کشورمان همکاری و همراهی بکنند، بتوانیم در اواخر خردادماه فینال را برگزار کنیم.

وی ادامه داد: مسابقات لیگ جهانی هم نحوی بود که فدراسیون در اسفند۹۸، فشرده‌ترین اعزام‌ها و مسابقات را داشت. برنامه ریزی کرده بودیم که سوپرلیگ آقایان و بانوان در روز ۲۹ فروردین برگزار کنیم. با شرایط خطرناک این بیماری فروردین ماه از دست دادیم و بخاطر تعطیلی سالن ها، ورزشکاران نتوانستند در سطح استاندارد تمرین کنند. اگر ستاد مبارزه با کرونا اجازه بازگشایی سالن‌های ورزشی را بدهد، دوهفته تا یک ماه زمان خواهیم داد تا تیمها به مرز آمادگی برسند و اواخر خردادماه در مسابقات شرکت کنند.

رییس سازمان لیگ کاراته با اشاره به تداخل پیدا نکردن هفته آخر لیگ سال پیش با لیگ سال ۹۹ نیز، تصریح کرد: طبق برنامه ریزی جهت برگزاری لیگ سال ۹۹ مقرر شده بود، هفته اول لیگ برتر و سوپرلیگ از شهریور ماه آغاز شود. اما در اردیبهشت امسال مسابقات سری آ ترکیه لغو شد، در تیرماه رقابتهای آسیایی رده پایه و در شهریور ماه مسابقات آسیایی بزرگسالان را داشتیم، هر دو مسابقه آسیایی پایه و بزرگسالان کنفدراسیون آسیا را لغو کرد و بازیهای المپیک به تعویق افتاد. با وجود این شرایط در تیر، مرداد و شهریور دست‌مان بازتر شد و اگر سلامت کشور اجازه بدهد، برای تقویم ۹۹ تداخلی نخواهیم داشت. البته فصل استراحت کاراته کاران بین دو لیگ، بازده زمانی دو ماهه خواهد بود.

وی در خصوص برگزار ی مرحله چهارم کاراته وان پسران، افزود: هفته پایانی کاراته وان پسران را قرار بود در رشت برگزار کنیم که به دلیل بارندگی برف و بسته شدن جاده ها یک هفته به تعویق انداختیم و بعد از آن هم به بیماری کرونا خوردیم. بعد از عادی شدن شرایط کشور، این پیکارها نیز بعد از سوپرلیگ کشور در اوایل تیرماه برگزار خواهد کرد و پرونده لیگ و مسابقات سال ۹۸ را بسته می‌شود.

پایدار در پایان خاطرنشان کرد: در مرحله نیمه نهایی سوپرلیگ آقایان، دانشگاه آزاد با رعد پدافند ارتش دیدار می‌کند و برنده این دیدار به فینال خواهد رفت و همچنین در دیگر بازی پاس ناجا و آوای رعدرزم با هم به رقابت می پردازند تا تیم دوم فینال مشخص شود. در بخش بانوان نیز رقابت برای قهرمانی بین دو تیم دانشگاه آزاد و شهرداری سمنان خواهد بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا