خمارلو: عباسعلی احتمالا تا پایان فروردین به ایران برمی گردد

نایب‌رئیس فدراسیون کاراته گفت: احتمال زیاد عباسعلی تا پایان فروردین‌ماه امسال به ایران بازگردد.

به گزارش کاراته نیوز و به نقل از ایلنا، تعویق یک‌ساله المپیک ۲۰۲۰ علاوه بر این‌که برای بسیاری از مسئولان ورزشی سراسر دنیا اتفاق مثبتی بود، برای برخی فدراسیون‌ها اتفاق خاص‌تری رقم زد؛ بخصوص فدراسیون‌هایی که ستاره‌های المپیکی‌شان با مصدومیت‌های سنگین دست و پنجه نرم می‌کردند؛ از کشتی و وزنه‌برداری گرفته تا کاراته. جالب این‌که مسئولان و ورزشکاران این فدراسیون‌های المپیکی هم رضایتشان را از تعویق المپیک ابراز می‌کنند. همین چندی پیش بود که حسن طباطبایی، رئیس فدراسیون کاراته تاکید کرد تعویق المپیک بهترین تصمیم بود. محسن خمارلو، نایب‌رئیس کاراته هم این اتفاق را به سود ستاره المپیکی این فدراسیون می‌داند چراکه بعد از سهراب مرادی و حسن یزدانی، شوک ناشی از مصدومیت ابرستاره‌ها به کاراته رسید و گریبان حمیده عباسعلی، اولین بانوی المپیکی کاراته در تاریخ ایران را گرفت. ملی‌پوش وزن ۶۸+کیلوگرم کاراته درست در دهه اول اسفند ۹۸ در جریان رقابت‌های اتریش دچار پارگی ACI زانو شد؛ مصدومیتی که نیاز به جراحی داشت و این مسئله می‌توانست شانس او برای حضور در توکیو را کاملا تحت تاثیر قرار دهد چراکه مدت زمان ۵ ماهه برای بهبودی از این مصدومیت سنگین و رسیدن به شرایط المپیکی تقریبا ماموریتی غیرممکن بود. اما شیوع کووید۱۹ و تصمیم مسئولان IOC برای برگزاری المپیک در سال ۲۰۲۱ حالا این فرصت را ایجاد کرده تا مصدومان با خیال راحت به مداوا بپردازند و بدون دغدغه برای المپیک آماده شوند. عباسعلی هم که در آلمان جراحی کرد و حالا با سپرسی کردن دوران نقاهتش در این کشور تمریناتش را از سر گرفته هم این موضوع را تایید می‌کند: «با تعویق المپیک عجله‌ای برای شروع تمرینات کاراته ندارم. حالا فرصت خوبی برای من به وجود آمده تا در کمال آرامش دوران نقاهت را پشت سر بگذارم.

 *روند خوب درمانی عباسعلی در آلمان

عباسعلی از زمان مصدومیتش در اتریش به ایران برنگشته. او بلافاصله بعد از این اتفاق برای درمان راهی آلمان شد. محسن خمارلو، نایب‌رئیس فدراسیون کاراته در تشریح آخرین شرایط این بانوی کاراته‌کا به خراسان می‌گوید: روند درمانی حمید عباسعلی در آلمان روند بسیار خوبی بود. عمل جراحی او رضایت‌بخش بود و در حال حاضر او مشغول انجام تمریناتش در آلمان است. طبق هماهنگی‌های انجام شده قرار بود او یک ماه پس از انجام عمل جراحی و پشت سر گذاشتن دوران نقاهتش به ایران برگردد؛ بنابراین فکر می‌کنم در پایان فروردین به احتمال بسیار زیاد عباسعلی به کشور برگردد و تمریناتش را در ایران پیگیری کند. با توجه به این‌که المپیک هم یک‌سال به تعویق افتاد، انشاا… فرصت مناسبی خواهد بود تا عباسعلی به شرایط مساعد و لازم برای رسیدن به آمادگی کامل جهت حضور در المپیک برسد.

*شانس کسب ۲ تا ۳ سهمیه دیگر برای کاراته

نایب‌رئیس فدراسیون کاراته با اشاره به تعداد سهمیه‌های کاراته ایران برای حضور در المپیک می‌گوید: در حال حاضر فدراسیون کاراته موفق به کسب ۴ سهمیه در المپیک توکیو شده؛ ۲ سهمیه در بخش بانوان که توسط حمیده عباسعلی و سارا بهمنیار کسب شد و ۲ سهمیه در بخش آقایان که توسط بهمن عسگری و سجاد گنج‌زاده به دست آمد. عسگری اولین کاراته‌کای ما بود که المپیکی شد. همانطور که می‌دانید با توجه به اوزان المپیکی کاراته از بین گنج‌زاده و ذبیح‌ا… پورشیب تنها یک نفر شانس حضور در المپیک را داشت که درنهایت قرعه به نام سجاد افتاد. البته ما امیدواریم در مسابقات کسب سهمیه که قرار بود به میزبانی پاریس برگزار شود اما به دلیل کرونا به تعویق افتاده، باز هم بتوانیم به سهمیه‌های المپیکی خود بیفزاییم. اما این‌که کاراته ایران شانس کسب چند سهمیه دیگر برای المپیک پیش رو را دارد سوالی است که خمارلو در پاسخ به آن می‌گوید: در وهله اول امیدواریم هرچه زودتر ویروس کرونا مهار شود. بعد از آن هم امیدواریم ۲ تا ۳ ملی‌پوش‌مان با توجه به جایگاهی که در رنکینگ جهانی دارند بتوانند در مسابقات پاریس کسب سهمیه کنند.

*کاراته و پرداخت حقوق المپیکی‌ها

المپیک ۲۰۲۰ توکیو در حالی به تعویق افتاد که پیش از این قرار بود ورزشکاران المپیکی تا شروع رقابت‌ها به مدت یک‌سال حقوق دریافت کنند اما این‌که آیا این حقوق به ۴ المپیکی فدراسیون کاراته پرداخت شده یا نه سوالی است که خمارلو اینطور به آن پاسخ می‌دهد: «طبق دستور سلطانی‌فر، وزیر ورزش و اقدامات اجرایی خانم فرامرزیان(معاون منابع و پشتیبانی وزارت ورزش) مقرر شد ورزشکارانی که موفق به کسب سهمیه المپیک شده‌اند ماهانه ۵میلیون تومان حقوق دریافت کنند که انشاا… انجام می‌شود.

*سهم کاراته از بودجه ۱۲۰میلیاردی کمیته چقدر است؟

بودجه کمیته ملی المپیک در حالی برای سال جاری ۱۲۰میلیارد تومان تعیین شده که هنوز بودجه فدراسیون‌های ورزشی به طور رسمی رسانه‌ای نشده است. نایب‌رئیس فدراسیون کاراته در واکنش به این‌که آیا بودجه فدراسیون کاراته برای سال جاری مشخص شده یا خیر می‌گوید:از این موضوع هنوز اطلاعی ندارم. باید تا شنبه که ادارات به صورت رسمی کار خود را آغاز می‌کنند، صبر می‌کنیم تا ببینیم موضوع از چه قرار است. شاید هم به احتمال زیاد آقای طباطبایی(رئیس فدراسیون) از مباحث مالی اطلاع داشته باشد اما من اطلاع دقیقی از این موضوع ندارم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا