مهدی‌زاده: می‌خواهم در سالن‌ خاطره‌آمیز بعد از ۸ سال تاریخ‌سازی کنم/ برخی بی‌توجه به کرونا در پارک والیبال بازی می‌کنند!

ملی‌پوش کاراته ایران گفت: ۸ سال پیش و برای اولین بار در سالن برسی پاریس قهرمان جهان شدم و حالا می‌خواهم در همان سالن یک بار دیگر تاریخ‌سازی کنم.

به گزارش کاراته نیوز امیر مهدی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در خصوص شرایط خود بعد از مصدومیت در کاراته وان امارات اظهار داشت:  در کاراته وان دبی خیلی آماده بودم و بعد از کسب مدال طلا در کاراته وان اسپانیا در شرایط ایده‌آلی قرار داشتم و به خودباوری لازم در وزن ۶۷ کیلوگرم دست یافته بودم اما متاسفانه دچار مصدومیت شدم. حریف اول من در مسابقات دبی، کاراته‌کایی از شیلی بود که مدال برنز جهان را در کارنامه خود داشت  و برای دومین بار در مسابقات اخیر موفق به شکست او شدم.

وی اضافه کرد: در بازی دوم به مصاف علی الساوی نفر دوم رنکینگ المپیک از مصر رفتم که او را نیز شکست دادم. در دور سوم در حالی که مقابل حریف گرجستانی ۴ بر یک جلو بودم و ۲۰ ثانیه به پایان مسابقه مانده بود، روی یک حرکت و ضربه خطا از سوی حریف از ناحیه زانو آسیب دیدم. همان جا به هروی اعلام کردم که با توجه به کشیدگی از ناحیه زانو اگر بازی نکنم بهتر است و هروی نیز با وجودی که از حریف خود پیش بودم با این موضوع موافقت کرد.

ملی‌پوش کاراته ایران گفت: خیلی راحت می‌توانستم در مسابقات دبی به دیدار نهایی بروم و روی سکو قرار بگیرم، اما با صلاحدید کادرفنی مسابقه را ادامه ندادم و حذف شدم. در بازگشت به ایران و پس  از گرفتن MRI همانطور که احساس کرده بودم از ناحیه مینیسک داخلی دچار آسیب دیدگی شده بودم، اما شدید نبود و پس از مشورت با پزشکم در قم قرار شد ۲۰ روز فیزیوتراپی و کارهای درمانی را انجام بدهم تا مجددا تمرینات سنگین را آغاز کنم. پس از این اتفاق با هروی صحبت کردم و ایشان نیز با فدراسیون حرف زد و قرار شد در مسابقات کاراته وان اتریش شرکت نکنم تا کارهای فیزیوتراپی را پیگیری کنم.

مهدی‌زاده خاطرنشان کرد: با شروع کارهای فیزیوتراپی یکدفعه سر و کله ویروس کرونا پیدا شد. تا قبل از ویروس کرونا ۱۰ جلسه تمرینات فیزیوتراپی را انجام داده بودم، اما بعد از شیوع این بیماری دیگر نتوانستم فیزیوتراپی کنم، اما همان ۱۰ جلسه باعث شد خیلی شرایطم بهتر شود. با مشورت با دکتر و گرفتن برنامه در این مدت تمرینات خود را  هر روز در خانه پیگیری کردم و در حال حاضر شرایطم خیلی بهتر شده است و حتی نرم دویدن، طناب زدن، اسکات و کارهای با وزنه را انجام می‌دهم و تا فروردین ماه نیز می‌توانم تمرینات کاراته را آغاز کنم.

وی در خصوص سختی تمرین در خانه و احتمال لغو مسابقات کسب سهمیه المپیک در پاریس گفت: شرایط سخت است و قطعا وقتی در باشگاه و با حریف تمرینی و روی تاتامی به آماده‌سازی می‌پردازید شرایط خیلی با تمرین در یک اتاق کوچک در خانه متفاوت است، اما در حال حاضر همه جامعه کاراته با این شرایط درگیر هستند. به احتمال خیلی زیاد و با توجه به اینکه ۷۰ درصد سهمیه‌های المپیک توکیو در پاریس مشخص خواهد شد این مسابقات به طور کامل لغو نمی‌شود، اما احتمال تغییر زمان مسابقات وجود دارد. همین تعویق مسابقات شانس خوبی به من خواهد داد تا خود را به شرایط خوب برسانم.

قهرمان کاراته جهان در خصوص انتشار فیلمی در صفحه شخصی‌اش  از نخستین قهرمانی جهان در سال ۲۰۱۲  گفت:  دوست داشتم فیلمی از اولین حضور خود در مسابقات جهانی ۲۰۱۲ پاریس بگذارم جایی که موفقیت‌های من استارت خورد.  بعد از حدود ۸ سال مجددا قرار است مسابقات گزینشی کسب سهمیه المپیک در سالن برسی برگزار شود که من ۸ سال پیش در آنجا اولین مدال طلای جهان خود را کسب کردم و خاطره خوبی از آن دارم. واقعا این سالن را دوست دارم، چرا که توانستم برای اولین بار به آرزوی دوران بچگی خود برای کسب مدال جهانی دست پیدا کنم. حالا قرار است بعد از سال ۲۰۱۲ به این سالن بروم و این بار برای کسب سهمیه المپیک تلاش کنم. این اتفاق خیلی انرژی مثبت و انگیزه به من می‌دهد و این احساس را دارم که انگار قرار است در خانه خود بازی کنم.

مهدی‌زاده تصریح کرد: وقتی با طارق عبدالسلام مربی فرانسوی تیم قزاقستان در خصوص مسابقات گزینشی المپیک در سالن برسی فرانسه صحبت می‌کردم، او در اولین جمله به من گفت مسابقات قرار است در خانه تو برگزار شود که خیلی این حرف او برای من جالب بود. در این سالن قهرمان جهان شدم و حالا می‌توانم در این سالن یک بار دیگر کار بزرگ انجام دهم و سهمیه المپیک را کسب کنم. از لحاظ تکنیکی، تاکتیکی و تجربه در کاراته از سال ۲۰۱۲ بالاتر هستم و تنها دوست دارم از لحاظ شرایط روحی و روانی مجددا به شرایط آن سال برگردم. دوست دارم از لحاظ روحی، اعتماد به نفس و خودباوری  شرایط اولین قهرمانی جهان خود را داشته باشم و در حال مرور افکار و روحیات خود در آن سال هستم تا مجددا یک کار بزرگ را رقم بزنم و کسب سهمیه کنم.

مهدی‌زاده در خصوص شرایط ایران با انتشار ویروس کرونا به تسنیم گفت: باید این شرایط را بپذیریم تا بتوانیم خیلی راحت با آن کنار بیایم. این ویروس در دنیا وجود دارد و پیر، جوان و کودک را تهدید می‌کند. باید در این شرایط راه مقابله با این ویروس را بدانیم و با آن بجنگیم. راه مقابله با ویروس این است که مردم کشورمان رعایت کنند و بیرون نیایند. به طور مثال در همین  قم که من در خانه قرنطینه هستم،  از دوستانم می‌شنوم که شهر خیلی شلوغ است و همه بیرون هستند. روبه‌روی خانه ما یک پارک است که هر روز عصر بالای ۵۰ تا ۶۰ نفر آنجا والیبال بازی می‌کنند و این نشان می‌دهد که برخی هنوز رعایت نمی‌کنند.

دارنده دو مدال طلا و یک برنز جهان ادامه داد: وقتی ۷۰ درصد مردم در قرنطینه اما ۳۰ درصد همچنان بیرون هستند به زنده نگه داشتن ویروس کمک می‌کنند. باید همه در حال حاضر در منزل بمانیم تا زنجیره این ویروس قطع شود. امیدوارم مردم بیشتر درک کنند و به این نتیجه برسند که به سلامتی خود اهمیت دهند. در حال حاضر یک ماه است که پرستاران ما به صورت مداوم در بیمارستان‌ها مشغول فداکاری هستند و واقعا خسته شدند. خودمان را جای آنها بگذاریم و تلاش کنیم با درک بهتر و رعایت بیشتر به قطع شدن زنجیره این ویروس کمک کنیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا