ولدخانی: میزبان تیم شایسته کاراته ایران هستیم/ همه امکانات لازم فراهم است

ملی‌پوش سابق کاراته ایران گفت: این جای خوشحالی است که میزبان ملی پوشان کاراته هستیم و همه امکانات را برای تمرین طبق برنامه های کادر فنی فراهم می کنیم.

به گزارش کاراته نیوز و به نقل از خبرنگار مهر، شرایط فعلی کشور با وجود شیوع بیماری کرونا و مشکلات مربوط به آن باعث شد تا فدراسیون کاراته پس از موافقت و همراهی وزارت ورزش، اعضای تیم ملی را برای حضور در دو مرحله از رقابتهای کاراته وان که امتیازات آن برای ملی پوشان ایران در مسیر کسب المپیک اهمیت فوق العاده ای داشت، زودتر از موعد مقرر به اتریش اعزام کنند.

طبق برنامه قرار است ملی پوشان کاراته بعد از پایان رقابتهای لیگ جهانی راهی آلمان شده و در شهر فرانکفورت یک اردوی ۱۰ روز را سپری کنند. اردویی که در باشگاه تمرین امیرولدخانی عضو پیشین تیم ملی کشورمان برپا خواهد شد. در همین رابطه با ولدخانی گفتگویی داشتیم.

حضور در تیم ملی

ولدخانی در خصوص معرفی خود به خبرنگار مهر گفت: کاراته را نزد استاد محترم محمد رضا نصرتیان شروع کرده و در سن ۲۳ سالگی به عضویت تیم ملی کاراته ایران درآمدم. بعد از انقلاب در اولین تیم ملی به سرپرستی استاد نخعی در سال ۱۹۸۳ انتخاب و در سال ۱۹۸۴ به مسابقات جهانی هلند در شهر ماستریخت اعزام شدیم. اساتیدی چون محمد بهرامی، فرید خطیری، قاسم یادمند، حبیب اله ناظریان، محمد توحیدی و علی پورصمدی از هم دوره‌های من بودند. بعد از آن مسابقات سال ۱۹۸۵ برای ادامه تحصیل راهی آلمان و شهر فرانکفورت شدم.

کاراته در آلمان

بعد از گرفتن مهندسی در ماشین‌های سنگین همچنان کاراته خود را ادامه داده و در آلمان موفق به کسب چندین مقام ایالتی و کشوری شدم که بخاطر نداشتن پاسپورت آلمانی راهیابی به تیم ملی آلمان امکان پذیر نبود. با ساخت باشگاهی در فرانکفورت شروع به فعالیت مربیگری کرده و موفق به اخذ نمایندگی شوتوکان ایران ایالت «هِسِن» شدم، سال ۲۰۰۳ با تأسیس اولین باشگاه کاراته و همکاری کردن با فدراسیون آلمان، به عنوان رئیس کمیته فنی این ایالت انتخاب و سپس با شناختی که نسبت به کیفیت کاراته من در کشور آلمان پیدا شد به عنوان اولین ایرانی مجوز برگزاری آزمون و اعطای کمربند مشکی تا دان ۵ را اخذ کردم. در این مدت نیز سمینارهای زیادی در آلمان، و شهرهای مختلف اروپا برگزار کرده در نهایت سال ۲۰۰۹ اقدام به تأسیس بزرگترین باشگاه کاراته به مساحت تمرینی ۳۰۰ متر و جمعاً ۷۸۰ متر در آلمان کردم. همکاری من با خانه ورزش و فدراسیون آلمان باعث شد اردوهای تیم ملی در باشگاه من برگزار شود، در همین زمینه خانه ورزش این باشگاه را بعنوان پایگاه تمرینی در این ایالت معرف کرد.

شکست ژاپن بهترین خاطره من

در جریان مسابقات جهانی ۲۰۱۴ آلمان برای اولین بار تیم ایران با پیروزی بر میزبان قهرمان دنیا شد. من در شهر برمن در کنار ملی پوشان بودم. وقتی تیم ملی با کادر فنی مجرب خود و با هدایت شهرام هروی موفق به پیروزی برابر ژاپن شدند، خیلی خوشحال شدم. این بهترین خاطره من بود و ثابت کرد که ایران برترین تیم کاراته دنیاست. کسب سه قهرماین متوالی و ایستادن روی سکوی نخست جهان در شش سال متوالی کار بزرگی بود که فقط از تیم با صلابت ایران بر می‌آمد.

میزبانی از تیم ملی برای ما افتخار است

وقتی با من در خصوص حضور تیم ملی در فرانکفورت صحبت شد، خوشحال شده و اعلام آمادگی کردم. همه امکانات برای برگزاری یک اردوی تمرینی مفید و بسیار خوب فراهم است. خیلی باعث افتخار است که شایسته‌ترین تیم تاریخ کاراته ایران با مدیریت تحسین برانگیز و ارزشمند طباطبایی و همکارانش در فدراسیون کاراته که با وجود مشکلات و محدودیت‌ها تا این حد از پیشرفت کرده که مورد احترام کاراته دنیا قرار گرفته است. همچنین تلاش‌های جواد سلیمی در بخش داوری قابل تقدیر است. همه ما از این بابت افتخار می‌کنیم و امیدواریم در المپیک نتایج این تلاش‌ها به خوبی به بار نشسته بتوانیم نتایج خوبی کسب کنیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا