هروی: برای کسب سه سهمیه المپیک می‌جنگیم

سرمربی تیم ملی کاراته گفت: مسیر رسیدن به المپیک در کاراته بسیار دشوار است، اما برای کسب هر سه سهمیه می‌جنگیم.

به گزارش کاراته نیوز، شهرام هروی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری میزان، در خصوص نتایج تیم ملی کاراته در رقابت‌های اخیر اظهار داشت: عملکرد خوب بچه‌ها در مسابقات شیلی فرانسه باعث شد در دو وزن بتوانیم فاصله خود با رقبا را زیاد کنیم و تا حد بسیار زیادی سهمیه المپیک ما در اوزان ۷۵- و ۷۵+ کیلوگرم قطعی شود.

 

وی افزود: کاراته وان دبی سومین مسابقه ما در سال ۲۰۲۰ است، اما بعد از این رقابت هم دو رویداد کاراته وان اتریش و مراکش را پیش‌رو داریم. ما تلاش زیادی برای کسب سهمیه المپیک انجام دادیم و تا آخرین نفس برای رسیدن کاراته‌کا‌ها به توکیو می‌جنگیم.

 

سرمربی تیم ملی کاراته با اشاره به اینکه تلاش مجموعه کاراته برای کسب سهمیه المپیک باید منجر به نتیجه شود، گفت: اینکه هر ورزشکار برای کسب سهمیه باید در وزن خود نفر اول یا دوم شود نشان از سختی مسیر کسب سهمیه المپیک در کاراته دارد. در هز وزن تنها ۱۰ کاراته‌کا به المپیک می‌رسند و واقعا کسب جواز حضور در المپیک نفسگیر است.

 

هروی در واکنش به این پرسش که تا چه اندازه به کسب هر سه سهمیه امیدوار است، تصریح کرد: زمانی که نحوه کسب سهمیه المپیک مشخص شد، تمام برنامه و هدف ما کسب صددرصدی سهمیه‌های المپیک بود و تا حد زیادی به کسب دو سهمیه از طریق رنکینگ نزدیک هستیم. یک رقابت هم اردیبهشت سال آینده در فرانسه برگزار می‌شود که امیدوارم سومین المپین ما هم از آن رقابت بلیت توکیو را رزرو کند.

 

سرمربی تیم ملی کاراته در پایان خاطرنشان کرد: از توقعات جامعه ورزش مطلع هستیم و می‌دانیم انتظارات از کاراته بالا است، اما تمام کشور‌ها در این رشته برنامه‌ریزی کردند. تیم متحد و یکدلی داریم و برای کسب بهترین نتیجه با تمام وجود می‌جنگیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا