مرجانی: استفاده بهینه از دانش نیروی انسانی از اهداف کمیته آموزش است

استفاده بهینه از دانش نیروی انسانی و تربیت مدرس برای استانها از اهداف کمیته آموزش، پژوهش و توسعه کاراته است.

به گزارش کاراته نیوز محمدابراهیم مرجانی در گفت و گو با سایت فدراسیون کاراته اظهار داشت: کمیته آموزش، پژوهش و توسعه کمیته نوپایی بود که به پیشنهاد من و با حمایت رئیس فدراسیون کاراته در شهریور ماه شکل گرفت. این کمیته بر مبنای ۱۱ هدف آموزشی، پژوهشی و توسعه استوار است و آئین نامه، شرح وظایف و اختیارات آن نیز برمبنای همین اهداف تدوین شده است.

وی با اشاره به اینکه تمامی اهداف کمیته از پیش ترسیم شده و گام به گام به مرحله اجرا در می آید، گفت: اولین ماموریت این کمیته جمع آوری بانک اطلاعات نیروی انسانی تحصیل کرده در استانها و سبکها بود تا به عنوان جامعه فرهیخته ورزشی به جامعه ورزش کشور معرفی کنیم که بسیاری از استانها و سبکها همکاری لازم را در این زمینه داشتند اما هنوز تعدادی هستند که اقدام به معرفی نکرده اند.

مرجانی ادامه داد: جمع آوری کتب منتشر شده پژوهشی توسط کاراته کاهای دارای تحصیلات تربیت بدنی، روانشناسی و پزشکی بود.

رئیس کمیته آموزش، تحقیقات و پژوهش با تاکید بر اینکه توسعه کاراته باید از آموزش و پرورش و مهدکودک ها آغاز شود که این سومین ماموریت کمیته ماست، گفت: بنده بنیانگذار انجمن کاراته دانش آموزی وزارت آموزش و پرورش در سال ۱۳۸۲ بودم. پیش از این و از تاریخ ۱۳۷۸ تا ۱۳۸۲ مسابقات به طور غیررسمی و با مجوز اداره کل آموزش و پرورش در سطح استان تهران و توابع برگزار می کردم اما پس از ورود انجمن، مسابقات به صورت کشوری و استانی تا چندین سال برگزار شد که متاسفانه هم اکنون این مسابقات متوقف شده و برگزار نمی شود.

وی در مورد برنامه های دیگر کمیته آموزش، تحقیقات و پژوهش گفت: برنامه کوتاه مدت ما برگزاری کارگاه های دانش افزایی علمی و عملی برای استانها و سبکهای تحت پوشش فدراسیون است. تاکنون این کارگاه در استان هرمزگان برگزار شده و استانهای خراسان شمالی، کرمانشاه، گلستان، سیستان بلوچستان و اردبیل نیز خواهان برگزاری این کلاس ها هستند.

مرجانی افزود: در بخش سبکها هم سبک wskf این کارگاه را برگزار کرده و سبک کیوکوشین ساباکی تقاضای برگزاری این کارگاه در ۱۸ بهمن ماه را داده است.

رئیس کمیته آموزش، تحقیقات و پژوهش گفت: به استناد ماده ۷ و ۱۶ آئین نامه برگزاری دوره های کوتاه مدت مربیگری وزارت ورزش و جوانان تمامی هیات ها و سبکها موطفند سالیانه یک گارگاه دانش افزایی علمی و عملی برگزار کنند و هر مربی نیز برای ارتقاء درجه مربیگری خود باید در ۳ دوره این کارگاهها شرکت کرده تا ۷۵ امتیاز کسب کند(هر دوره ۲۵ امتیاز دارد).

وی در پاسخ به این سوال که آیا از افراد تحصیلکرده در کارگاههای آموزشی استفاده خواهد شد یا خیر، گفت: بله. استفاده بهینه از دانش نیروی انسانی و تربیت مدرس برای استانها از اهداف کمیته ماست و از همین جا از تمامی استانها درخواست می کنم افراد تحصیلکرده خود را به فدراسیون معرفی کنند و دست آنها را به گرمی می فشارم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا