طباطبایی: عملکرد کمیته المپیک در رویکرد عدالت محورانه مثبت بوده است/ شاهد تحت فشار گذاشتن فدراسیون‌های جهانی هستیم

رئیس فدراسیون کاراته گفت: کمیته ملی المپیک در این مدت در بخش سخت‌افزار، بین‌الملل و دیپلماسی بین‌المللی و رویکرد عدالت محور به فدراسیون‌های المپیکی و غیر المپیکی، عملکرد مثبتی داشته است.

به گزارش کاراته نیوز و به نقل از خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، حسن طباطبایی در حاشیه مجمع عمومی کمیته ملی المپیک اظهار داشت: کمیته ملی المپیک با رویکرد جدید صالحی امیری در بخش‌های مختلف رشد و ارتقا داشته است. کمیته ملی المپیک در این مدت در بخش سخت‌افزار، بین‌الملل و دیپلماسی بین‌المللی و رویکرد عدالت محور به فدراسیون‌های المپیکی و غیر المپیکی، عملکرد مثبتی داشته است.

وی تصریح کرد:با وجود تحریم‌های ظالمانه‌ای که بر علیه کشور عزیزمان اتفاق افتاده است، کمیته ملی المپیک در تخصیص بودجه بسیار خوب عملکرده است و کمک‌های بسیار خوبی به فدراسیون‌ها داشته است که جا دارد از عزیزان در کمیته المپیک و وزارت ورزش و جوانان تشکر کنم. سال قبل از المپیک سال بسیار سختی است و تمام تیم‌های المپیکی درگیر کسب سهمیه المپیک هستند.

رئیس فدراسیون کاراته بیان کرد: تیم ملی کاراته نیز برای کسب سهمیه المپیک در مسابقات مختلفی شرکت کرده است و اعتبارات و کمک‌های کمیته المپیک توانسته است برای فدراسیون‌ها مفید فایده باشد. در بخش سخت‌افزاری نیز همانطور که می‌دانید سال‌ها بود که قسمت‌های مختلف کمیته ملی المپیک اعم از آکادمی، مرکز تیم‌های ملی و محل‌های تمرین بچه‌های المپیکی پس از ساخته شدن، بازسازی نشده بود. با توجه به اینکه تجربیات زیاد در جاهای مختلف داشتم به خوبی می‌دانم نگه‌داری و بازسازی از ساخت سخت‌تر است. در حال حاضر واقعا شرایط خوب است و امیدوارم این اتفاقات در سال آینده نیز تداوم داشته باشد و رویکرد کمیته المپیک در جهت ارتقا تیم‌های المپیکی و پارالمپیکی باشد.

طباطبایی در خصوص تاثیر دیپلماسی برای نشان دادن تصمیم درست مسئولان ورزش کشور به دنیا در جهت انصراف از حضور در مسابقات جام باشگاه‌های آسیا عنوان کرد: ملت ما ملت روزهای سخت بوده است و در دوران دفاع مقدس و تحریم‌های ظالمانه این موضوع را نشان داده است. ورزش نیز بخشی از جامعه ما است و این واکنش صدای ورزش کشور ما به دنیا در جهت زیاده‌خواهی استعمار و استکبار جهانی است.

وی خاطرنشان کرد: شرایط حال حاضر همسو با سیاست‌های کلی نظام و مناسب است و امیدوارم این مسیر بتواند صدای ورزشکاران ما را به همه ورزشکاران دنیا که شعار عدم دخالت سیاست از ورزش را دارند، برساند. ما به عینه شاهد هستیم سیاست‌مداران دنیا علی‌رغم شعار، حرف‌ها و ادعاهای خود برعکس عمل می‌کند و فدراسیون‌های جهانی مختلف را تحت فشار قرار می‌دهند. این رفتار بزرگترین پیام را برای آزادگان جهان دارد و یک بار دیگر پوشالی بودن شعارهای آنها را به اثبات می‌رساند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا