حضور قهرمانان جهان در شیلی/تعیین عیار تیم ملی در لیگ جهانی شیلی

اولین مرحله رقابت های لیگ جهانی در سال جدید میلادی کمتر از دو روز دیگر در شهر سانتیاگو شیلی آغاز خواهد شد و نمایندگان کشورمان برای کسب امتیازات لازم باید با سایر کشورها به رقابت بپردازند.

به گزارش کاراته نیوز، براساس اعلام سایت برگزاری رقابت های لیگ جهانی تنها ۴۶۶ کاراته کا از ۶۵ کشور در این پیکارها ثبت نام نموده اند که نسبت به دوره های گذشته افت زیادی داشته است. تیم کشورمان نیز با ۱۰ ورزشکار در این رقابت ها حضور یافت.

اگرچه این دوره از رقابت ها از نظر کمی پایین می باشد اما با توجه به حضور نفرات عنوان دار و مدعیان اصلی کسب رنکینگ المپیک کیفیت درخور توجه ای خواهد داشت. در نتیجه این رقابت ها می تواند مکان مناسبی برای آزمایش سطح کیفی بازیکنان و عملکرد کادر فنی تیم آقایان و بانوان باشد.

بهمن عسگری، رنکینگ یک وزن المپیکی ۷۵- کیلوگرم، سجادگنج زاده نفر دوم رنکینگ وزن المپیکی ۸۴+ کیلوگرم، ذبیح الله پورشیب نفر سوم وزن المپیکی ۸۴+ کیلوگرم وصالح اباذری با رنکینگ دهم وزن المپیکی ۸۴+ کیلوگرم به همراه شهرام هروی سرمربی پرافتخار کاراته ایران در قالب تیم ملی کاراته آقایان در شیلی حضور دارند و شاهین جعفری دیگر کاراته کا ایرانی حاضر در این پیکارهاست که با هزینه شخصی برای کسب امتیازات لازم به رقابت می پردازند.

در تیم بانوان نیز سارا بهمن یار نفر پنجم رنکینگ وزن المپیکی ۵۵- کیلوگرم، طراوت خاکسار نفر هفتم رنکینگ وزن المپیکی ۵۵- کیلوگرم، رزیتا علیپور نفر هفتم وزن المپیکی ۶۱- کیلوگرم و حمیده عباسعلی نفرد دوم رنکینگ وزن المپیکی ۶۸+ کیلوگرم با هدایت سمانه خوشقدم در تاتامی سانتیاگو به میدان می روند. البته نام فاطمه صادقی، دارنده نشان نقره المپیک ساحلی ۲۰۱۹ نیز در بخش کاتا این مسابقات ثبت شده که به دلایل نامعلوم در این رقابت ها حاضر نشده است.

با توجه به عدم حضور تیم ژاپن به عنوان مهمترین و جدیترین رقیب کاراته ایران در رقابت های جهانی شیلی، این انتظار وجود دارد تا بازیکنان تیم ملی ایران با عملکردی درخشان در اولین مرحله لیگ جهانی ۲۰۲۰ بتوانند امتیازات لازم برای کسب سهمیه را بدست آورند و این امر با حضور شهرام هروی پرافتخارترین سرمربی تیم ملی کاراته آقایان و سمانه خوشقدم سرمربی موفق تیم المپیک جوانان ایران در سال ۲۰۱۸ میسر نخواهد شد.

با توجه به شرایط رقابت های لیگ جهانی شیلی و عدم حضور ژاپن باید منتظر ماند و دید که عیار تیم ملی آقایان و بانوان تحت هدایت شهرام هروی و سمانه خوشقدم به چه اندازه می باشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا