اعزام‌های بدون مجوز در کاراته/ وقتی فدراسیون کاراته بی‌خبر است !

چندی پیش وزارت ورزش و جوانان کشور طی اطلاعیه ای به ارگان های ذیربط اعلام کرد تا با توجه به بالارفتن نرخ ارز و به منظور عدم خروج ارز از کشور فدراسیون ها و هیات های زیرمجموعه از سفرها و اعزام های غیرضروری تیم ها به خارج از کشور جلوگیری نمایند و فدراسیون ها، هیات ها و تیم های باشگاهی تنها در صورتی می توانند در رویداد های خارجی شرکت کنند که مجوزهای لازم را از شورای برون مرزی وزارت ورزش و سایر ارگان های مربوطه  کسب کرده باشند.

به گزارش کاراته نیوز، این درحالی است که اخیرا کاراته کاهای جوان و نوجوان یکی از استان های کشور  به عنوان نماینده ایران در یکی از مسابقات خارجی کشورهای همسایه حضور پیدا کردند که ممکن است این اتفاق مشکلات عدیده‌ای را برای ورزشکاران مربوطه و فدراسیون کاراته درپی داشته باشد.

 

 

بر اساس اخبار به گوش رسیده کاراته کاهای زیادی با پرچم و نام ایران تحت عنوان سفر توریستی به این مسابقه غیررسمی اعزام شدند. شواهد گواه از حضور نمایندگان ایران با پرچم کشورمان در رقابت های خارجی بدون تایید و مجوز شورای برون مرزی است اما سوال اینجاست که آیا حضور در این رقابت ها با اطلاع فدراسیون کاراته صورت پذیرفته است ؟

 

این در حالیست که افرادی که در این اعزام دخالت داشته اند برای فدراسیون کاراته غریبه نبوده و و از هیات های زیرمجوعه فدراسیون طباطبایی می باشند. حتی یکی از مربیان ملی که سابقه چندین دوره مربیگری در تیم ملی را دارد به همراه شاگردانش در این رقابت ها حضور داشته و بدون مجوز به این مسابقات سفر کرده است.

 

البته طبق گفته های بازیکنانی که در این مسابقات شرکت کرده اند، از هر بازیکن مبلغی نزدیک به پنج میلیون تومان آنهم در شرایط فعلی اقتصادی برای شرکت در مسابقاتی که سطح بسیار پایینی داشته، دریافت کرده اند. اینکه چگونه یک مربی و یا هیات استان توانسته با همچین هزینه ی گزافی تیمی متشکل از کاراته کاهای جوان و نوجوان را به یکی از کشورهای همسایه اعزام کند خود جای سوال دارد؟

 

اینکه افراد یا هیات های نزدیک به فدراسیون بدون مجوز شورای برون مرزی تیمی به مسابقات سطح پائین اعزام می‌کنند، ممکن است مشکلاتی را برای کاراته ایران بوجود آورد که نمونه آن حاشیه‌های مربوط به حضور یک دختر ایرانی و اتفاق تلخ در قفس توری در مسابقات خارج از کشور بوده است. به نظر می‌رسد فدراسیون کاراته برای پیشگیری از اعزام های مشابه باید با کمک نهادهای نظارتی برخورد مناسبی از خود نشان دهد تا دیگر هیات ها و مربیان سودجو به دنبال درآمدزایی از کاراته کاهای جوان و نوجوان کشورمان نباشند

 

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا