ستاره کاراته قم در سانتیاگو

ستاره کاراته استان قم همراه با تیم ملی بزرگسالان ایران به منظور حضور در مرحله نخست دوره جدید لیگ جهانی کاراته‌وان راهی شهر سانتیاگو کشورشیلی می‌شود.

به گزارش کاراته نیوز و به نقل از خبرگزاری فارس از قم، بعد از آخرین مرحله فصل ۲۰۱۹ مسابقات لیگ جهانی کاراته‌وان که در شهر مادرید اسپانیا به انجام رسید و با درخشش امیر مهدی‌زاده ستاره کاراته قم همراه بود، حالا مرحله نخست دوره جدید این لیگ در فصل ۲۰۲۰ پیش‌روی این کاراته‌کا و دیگر چهره‌های مطرح دنیا است.

مهدی‌زاده که با هدف گرفتن سهمیه حضور در مهمترین رویداد ورزشی سال ۲۰۲۰ جهان یعنی المپیک توکیو ژاپن از وزن منهای ۶۰ کیلوگرم به منهای ۶۷ تغییر وزن داده، چیزی نزدیک به یک سال و نیم با چالش‌های سخت این موضوع همراه بود و سرانجام در آخرین رویداد رسمی سال ۲۰۱۹ یعنی مرحله پایانی لیگ کاراته‌وان به مدال طلا دست یافت.

این چهره مطرح کاراته قم و ایران که در ویترین افتخارات خود مدال‌های متنوعی از میادین برون‌مرزی به دست آورده، اکنون در اردوی تیم ملی کاراته بزرگسالان ایران آماده حضور در مرحله نخست لیگ جهانی کاراته‌وان می‌شود، مسابقاتی که دهه پایانی دی‌ماه در کشور شیلی به انجام خواهد رسید.

به همین منظور از روز سه‌شنبه هفته جاری یعنی سوم دی‌ماه، دومین مرحله اردوی آماده‌سازی تیم‌های ملی کاراته مردان و زنان کشورمان در آکادمی ملی المپیک تشکیل می‌شود و اردونشین‌ها دور جدید تمرینات خود را از سر خواهند گرفت، اردویی که تا هفتم دی‌ماه زیر نظر کادر فنی ادامه دارد.

نخستین مرحله لیگ جهانی کاراته‌وان سال ۲۰۲۰ روزهای ۲۰ تا ۲۲ دی‌ماه به میزبانی سانتیاگو شیلی برگزار می‌شود، در شرایطی که هفتمین و آخرین مرحله این لیگ در سال ۲۰۱۹ به میزبانی شهر مادرید با حضور ۷۳۷ کاراته‌کا از ۸۹ کشور جهان به انجام رسید و امیر مهدی‌زاده به مقام قهرمانی رسید.

مهدی‌زاده در وزن منهای ۶۷ کیلوگرم مردان این رقابت‌ها ولوزو کامیلیو از شیلی، حاج عامر یونس اولاد از بلژیک، استیون داکاستا از فرانسه دارنده سه نشان طلای کاراته‌وان ۲۰۱۹ و قهرمان مسابقات جهانی، ماسا میچی فونا هاشی به همراه هموطن وی هینوتو شیهارا از کشور ژاپن و عبدالرحیم اوزر عمر از ترکیه را برد و قهرمان شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا