عسگری: کاراته کا‌ها برای رسیدن به المپیک باید برنامه‌ای حرفه‌ای داشته باشند

ملی پوش کاراته ایران گفت: مسیر مسابقات تا کسب سهمیه المپیک رفته رفته دشوارتر می‌شود و به همین خاطر کاراته کا‌ها باید برنامه‌ای حرفه‌ای برای ادامه کار داشته باشند.

به گزارش کاراته نیوز بهمن عسگری ملی پوش کاراته کشورمان در گفت و گو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار داشت: کاراته کا‌های کشورمان تمرینات منظمی را در اردو‌های ملی پشت سر می‌گذارند و با برنامه ریزی‌ و کمک‌های کادر فنی به سمت کسب سهمیه المپیک پیش می‌روند. به طور قطع هر کسی که لیاقت داشته باشد و تمام تمرکزش را روی این کار بگذارد در نهایت نتیجه دلخواهش را کسب می‌‌کند.

او تصریح کرد: رسیدن به المپیک پیچیدگی‌های خودش را دارد و ملی پوشان باید از ۲ – سه سال قبل خودشان را برای چنین رویدادی از لحاظ ذهنی و بدنی آماده کنند، چون هر قدر به این رویداد نزدیک می‌شویم فشار و استرسی که به بازیکنان وارد می‌شود بیشتر است و بهترین راه این است که قبل از فرا رسیدن سال ۹۹ ورزشکاران به فکر کسب بهترین رنکینگ در مسابقات کسب سهمیه باشند.

عسگری افزود: یک کاراته کا برای کاهش وزن خود باید به صورت حرفه‌ای کارش را دنبال کند و حتی مسئولان ما هم باید با نگاهی حرفه‌ای به فکر ملی پوشان باشند چرا که راه سختی در پیش است و ما باید روی نقاط ضعف و قوت خودمان به بهترین شکل ممکن کار کنیم.

ملی پوش کاراته در ادامه گفت: من امسال در تیم دانشگاه آزاد بازی می‌کنم، لیگ کاراته ما پتانسیل بهتر شدن دارد و پخش تلوزیونی هم می‌شود، اما متاسفانه با این وجود حامیان مالی کمی به سمت این رشته ورزشی می‌آیند و یکسری تیم‌ها هم بودجه‌های مالی کمتری دارند.

عسگری تصریح کرد: یک مشکل اساسی دیگر این است که هنوز حقوق مادام العمر صندوق قهرمانان کاراته را بعد از مسابقات آسیایی جاکارتا نداده اند و این مبلغ یک کمک خرجی برای ما است و حداقل هزینه کرایه ما از شهرستان تا تهران درمی آید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا