روحانی چگونه سرمربی تیم ملی کاراته روسیه شد؟

مربی تیم ملی کشورمان در حالی هدایت تیم ملی روسیه را تا المپیک ۲۰۲۰ توکیو برعهده گرفت که انتشار این خبر غیرمنتظره در یک روز تعطیل باعث تعجب اهالی ورزش بخصوص کاراته شد.

به گزارش  کاراته نیوز و به نقل از خبرنگار مهر، حسین روحانی یکی از پرافتخارترین کاراته کاهای ایران است که به گواه ملی پوشان و کارشناسان این رشته یکی از فنی ترین مربیان کاراته ایران است که نقش مهمی در کادر فنی تیم ملی در موفقیت های چند سال اخیر کاراته ایران در میادین بین المللی داشته است.

بحث مربیگری روحانی در خارج از ایران از دو سال قبل رقم خورد و هر بار به دلایلی عقدقرارداد وی به مشکل مواجه شده و منتفی می شد. اما انتشار خبر قریب القوع سفر وی به روسیه و قبول هدایت تیم ملی روسیه باعث تعجب برخی اهالی کاراته شد. این ملی پوش کاراته بعد از ورود به مسکو، به کازان رفت و مسابقات قهرمانی این کشور ار زیر نظر گرفت.

اما اینکه وی چگونه سرمربی روسیه شد نیز سئوالی است که ذهن اهالی کاراته را به خود مشغول کرده است. بحث انتخاب سرمربی برای تیم ملی از شش ماه قبل در فدراسیون کاراته روسیه باز شد. مسئولان امر از سه مربی آذربایجانی، دو مربی ترکیه ای و دو مربی ایرانی روزمه و برنامه دریافت کردند و در نهایت برنامه های روحانی مورد قبول قرار گرفت.

روحانی یک هفته قبل از اعزام به رقابتهای کاراته وان مسکو برنامه و روزمه خود را ارسال کرد و در نهایت مذاکرات مستقیم رئیس فدراسیون کاراته روسیه و حسین روحانی در حاشیه رقابتهای لیگ جهانی به نتیجه رسید و قرارداد امضا شد تا پس از صدور مجوز کار و روادید، وی پنجشنبه ۱۶ آبان ماه راهی کازان شد.

مربی جدید تیم ملی روسیه در این رابطه به خبرنگار مهر گفت: رفتن من به مسکو غیرمنتظره نبود. حضور من به عنوان سرمربی این کشور در همان مسابقات مسکو نهایی شده بود، ولی خبری از آن منتشر نشده تا اینکه روادید صادر و بلیط هواپیما برای من ارسال شد و ساعاتی قبل از ترک تهران این موضوع را رسانه ای کردم. در دو سال گذشته از رسانه ای شدن موضوع قرارداد با کشورهای دیگر لطمه خورده بودم و نمی خواستم این بار چنین اتفاقی بیفتد.

وی افزود: کل جریان حضور من در روسیه این بود که شش مربی دیگر غیر از من مدتها قبل با فدراسیون روسیه مذاکره و برنامه خود را به فدراسیون کاراته این کشور داده بودند. من یک هفته قبل از مسابقات روسیه برنامه دادم که مورد قبول قرار گرفت. متاسفانه دوستان فراموش کردند که سالهای قبل چه کارهایی برعلیه من که در کشوری مشغول به کار نشوم انجام داده اند. هیچ کار پنهانی انجام نداده و سرمربی تیم ملی در جریان کارها بود.

روحانی در پایان گفت: سالها به عنوان کاراته کا و مربی در خدمت کاراته ایران بوده ام، افتخارات زیادی کسب کرده، تلخ و شیرینی های زیادی داشتم، حالا فرصتی است تا چالش جدیدی را تجربه کنم. مطمئن هستم تیم ملی با قدرت به کار خود ادامه خواهد داد و روزهای خوبی پیش روی کاراته ایران هست.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا