شورش در قلب سانتیاگو/ رقابت‌های جهانی کاراته برگزار می‌شود

در فاصله دو روز تا آغاز رقابت‌های کاراته قهرمانی رده‌های سنی جهان در شیلی، اوضاع ناآرام سانتیاگو نگرانی‌هایی را برای کشورهای شرکت کننده در پی داشته است.

به گزارش کاراته نیوز و به نقل از خبرنگار مهر، رقابتهای کاراته قهرمانی نوجوانان، جوانان و زیر ۲۱ سال جهان قرار است از روز چهارشنبه هفته جاری به میزبانی شیلی در شهر «سانتیاگو» آغاز شود. اما اعتراضات شدید مردم این کشور علیه دولت نگرانی هایی را برای مسئولان تیم هایی که خود را به محل برگزاری رسانده اند در پی داشته و برخی کشورها نیز سفر خود را به شیلی لغو کرده اند.

 پس از اعلام تصمیم دولت این کشور مبنی بر افزایش قیمت بلیت مترو و دیگر سیستم‌های حمل و نقل عمومی، مردم سانتیاگو به خیابان‌ها آمدند و اموال عمومی و چندین ایستگاه مترو را به آتش کشیدند. این اعتراضات صدها زخمی و  دست کم سه کشته بر جای گذاشته است.  روز گذشته  دولت وضعیت اضطراری اعلام کرد و سربازان و تانک‌ها در محل مستقر شدند.

بخش عمده ای از این ناآرامی‌ها در مرکز شهر و هتل های محل اقامت تیم های شرکت کننده در رقابتهای کاراته قهرمانی جهان رخ داده و مسئولان تیم ها نگران کاراته کاهای خود هستند.

اما فدراسیون جهانی پس از تشکیل جلسه کمیته برگزاری با حضور مقامات ارشد کشور میزبان،  با صدور اطلاعیه ای از برگزاری رقابتهای پیش رو خبر داد. در اطلاعیه ای که به همین منظور روی سایت WKF قرار گرفته، آمده است: «با وجود ناآرامی های اجتماعی در شیلی، مسابقات طبق برنامه ریزی برگزار می شود.»

 فدراسیون ملی کاراته شیلی با ارتباط مستمر با مقامات برتر ورزشی کشور ، تایید رسمی را از دولت خود دریافت کرد. ایمنی شرکت کنندگان و کارکنان پیش از این رویداد تضمین شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا