روحانی: نتایج خوب روسیه به تاریخ کاراته پیوست/ همه دنیا سوار بر یک قطار هستیم

  • مربی تیم ملی کاراته گفت: مسابقات لیگ جهانی روسیه با تمام نتایجی که رقم خورد به تاریخ پیوست و حالا تمام فکر و ذهن ما روی مسابقات بعدی متمرکز شده است و مسابقات روسیه هم مثل دیگر رقابت‌ها از لحاظ امتیاز و رنکینگ برای همه ما مهم بود.
  • به گزارش کاراته نیوز حسین روحانی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در پاسخ به این سؤال که کاراته ایران در مسابقات لیگ جهانی روسیه عنوان قهرمانی را از آن خود کرد، نظر شما در رابطه با نتایجی که برای تیم ملی کاراته ایران رقم خورد، چیست، گفت: کاراته ایران در ششمین مرحله مسابقات لیگ جهانی عنوان قهرمانی را کسب کرد. با نتایجی که در این رقابت‌ها برای همه کشورها رقم خورد واقعاً سطح فنی مسابقات مشخص است. متأسفانه در مسیر مسابقات لیگ جهانی اتفاقی که رخ داده این است که فدراسیون جهانی به قدری برگزاری مسابقات گزینشی المپیک را فشرده چیده که این موضوع شرایط را برای همه کشورها سخت کرده است. تمام کاراته کاهای دنیا باید دائم آماده باشند و این موضوع کار را برای همه کشورها سخت کرده است. بیش از یک سال و نیم است همه کشورها هر ۴۰ روز یکبار در یک مسابقه حضور پیدا می‌کنند و این باعث می‌شود بدن ورزشکاران مستهلک شود. بازیکنان ما هم از این قاعده مستثنی نیستند و فشار زیادی را تحمل می‌کنند.
  • وی در پاسخ به این سؤال که آیا این فشردگی کار فقط به ما آسیب می‌زند یا کشورهای دیگر نیز از این موضوع گلایه‌مند هستند، گفت: همه در یک مسیر حرکت می‌کنیم هیچ تفاوتی بین ما و کشورهای دیگر وجود ندارد. اگر مسابقات مختلف را نگاه کنیم به خاطر فشردگی رقابت‌ها، نفرات خوب و برجسته کاراته دنیا نیز به خاطر خستگی بیش از حد در مسابقات شکست می‌خورند؛ یعنی آن صلابت لازم را ندارند، اما چاره‌ای نیست باید طبق برنامه‌ریزی فدراسیون جهانی پیش برویم.
  • مربی تیم ملی کاراته در پاسخ به این سؤال که گویا استقبال خوبی از ششمین مرحله لیگ جهانی شد و روس‌ها میزبانی خیلی خوبی داشتند آیا این موضوع از نظر شما درست است یا خیر، گفت: روس‌ها میزبانی فوق‌العاده خوبی داشتند، نفرات حاضر در این رقابت‌ها نیز از لحاظ فنی جزو بهترین‌ها بودند. میزبانی روسیه حتی بهتر از ژاپنی‌ها بوده، مسابقات واقعاً شرایط فوق‌العاده‌ای داشت از حذف بزرگان کاراته در این رقابت‌ها به راحتی می‌توانیم به بالا بودن کیفیت این مسابقات اشاره کنیم به هر حال مسیری که در آن حرکت می‌کنیم همه با تمام قدرت در این مسیر حضور پیدا می‌کنند.
  • وی در پاسخ به این سؤال که قطعاً با مدالی که ملی‌پوشان در این مسابقات کسب کردند جایگاه آنها در رنکینگ تغییر می‌کند و حتی دیگر نفراتی که چندین مرحله در گردونه مسابقات حضور داشتند آنها نیز امتیازاتی را کسب کردند. حالا با نتایجی که رقم خورد حساسیت در رقابت بین برخی از اوزان بیشتر می‌شود؟، گفت: شرایط طوری است که باید همه تلاش کنند، شاید برخی‌ها کنار تیم نیستند تا شرایط را ببینند اما واقعاً مدال گرفتن در مسابقات کاراته وان خیلی سخت و مهم شده است. برنامه‌ریزی‌ها خیلی فشرده است، اما بچه‌های ما با تمام توان مبارزه می‌کنند. ما اینجا فارغ از هر نتیجه که کسب کردیم و هر مقامی که به دست آوردیم باید بدانیم این موضوع برای ما تمام نشده است. این ماجرا زمانی تمام می‌شود که مشخص می‌شود سهمیه را چه کسانی کسب کردند، ما با این نتیجه‌ای که کسب کردیم دلیل بر پایان کار نیست تمام بچه‌ها این موضوع را می‌دانند. مسابقات روسیه با تمام نتایج به تاریخ پیوست و حالا تمام فکر و ذهن ما روی مسابقات بعدی متمرکز شده است و کاراته وان روسیه هم مثل دیگر مسابقات بود که بحث امتیاز و رنکینگ برای همه ما مهم بود.
  • روحانی در پایان صحبت‌های خود در پاسخ به این سؤال که اردوی تیم ملی برای حضور در لیگ جهانی اسپانیا از چه زمانی آغاز خواهد شد، گفت: ابتدا به تمام مربیان تیم ملی برای نتایجی که رقم خورده خسته نباشید می‌گویم، به بازیکنان موفقیت‌شان را تبریک می‌گویم، ما قرار است یک برنامه‌ریزی داشته باشیم و پس از بازگشت تیم به ایران مدت کوتاهی را ملی‌پوشان ریکاوری کنند چون برنامه‌ریزی فدراسیون جهانی واقعاً به قدری فشرده است که که کار را برای همه سخت کرده، پس از استراحتی کوتاه بلافاصله اردوها را آغاز خواهیم کرد. به هر حال چاره‌ای نداریم ما سوار بر یک قطار هستیم که همه کشورها سوار بر این قطار هستند و باید با این قطار حرکت کنیم. انشاءالله زمانی که به ایستگاه پایانی می‌رسیم مزد زحمات‌مان را خواهیم گرفت.
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا