طباطبایی: روزهای سختی پیش روی کاراته ایران است

رییس فدراسیون کاراته با ابراز رضایت از عملکرد تیم‌های ملی کاراته مردان و زنان ایران در ششمین مرحله لیگ برتر کاراته وان ۲۰۱۹ در مسکو که با کسب عنوان قهرمانی همراه بود، گفت: هنوز راه طولانی و سختی در پیش داریم.

به گزارش کاراته نیوز سید حسن طباطبایی در گفتگو با ایسنا، درباره موفقیت کاراته مردان و زنان ایران در رقابت‌های کاراته وان مسکو که با کسب عنوان قهرمانی همراه بود، اظهار کرد: خدا را شکر در این دوره از رقابت ها و در راه کسب سهمیه المپیک تیم‌های ملی کاراته مردان و زنان ایران توانستتند نمایش خوبی داشته باشند و به امتیازات ارزشمندی برسند. کسب مدال های رنگارنگ در هر ۲ بخش بسیار مهم و ارزشمند بود و امتیازات بسیار خوبی را برای کسب سهمیه المپیک نصیب تیم ایران کرد.

رییس فدراسیون کاراته افزود: رقابت داخل تیم بین بچه‌ها نقش ویژه‌ای در موفقیت کاراته کاران ایران دارد و همگی در تلاش هستند با نشان دادن توانایی های خود بهترین عملکرد را داشته باشند و سهمیه المپیک را بگیرند.

وی گفت: در بخش بانوان نیز خوشبختانه شرایطمان روز به روز بهتر می شود و در این مسابقات نیز هر چند عباسعلی و خاکسار به مدال نرسیدند اما علیپور و بهمنیار به ۲ مدال طلای ارزشمند رسیدند و امتیازات خوبی را جمع‌آوری کردند. در بخش مردان نیز مدال‌های پورشیب، گنج‌زاده و عسگری مهم و حیاتی بود.

طباطبایی با تاکید بر اینکه روزهای سختی در انتظار کاراته ایران در راه کسب سهمیه المپیک است، گفت: هر چه به المپیک نزدیکتر می شویم رقابت میان کشورها حساس و سخت‌تر می‌شود و کار ما نیز همانند بسیاری دیگر از کشورها برای کسب موفقیت سخت‌تر می‌شود. در این رقابت‌ها ایران در حضور کشورهای صاحب نام مثل اسپانیا، ژاپن، آذربایجان و … توانست به عنوان قهرمانی برسد که این امر نشان دهنده جایگاه کاراته ایران است.

رییس فدراسیون کاراته خاطرنشان کرد: هر چند کاراته مردان و زنان ایران در این رقابت‌ها عملکرد خوبی داشت اما هنوز راه زیادی در پیش داریم و باید با تمرکز به دنبال موفقیت در رویدادهای باقیمانده و در نهایت کسب سهمیه‌های کامل المپیک باشیم. خوشبختانه با توجه به حمایت‌های ارزشمند جامعه کاراته، شاهد همدلی بسیار خوبی در تیم‌های ملی هستیم و جا دارد از زحمات اهالی کاراته و مربیان زحمتکش در تمامی استان‌ها که تلاش آن‌ها نقش ویژه‌ای در رسیدن کاراته به این جایگاه داشته تشکر کنم.

وی افزود: دغدغه ما در حال حاضر در سبک وزن است که کار بسیار سختی برای کسب سهمیه المپیک داریم. امیدوارم با برنامه‌ریزی کادر فنی و تلاش‌هایی که صورت می‌پذیرد در این بخش نیز به موفقیت برسیم هر چند کار بسیار سختی در پیش داریم. امیدوارم بتوانیم در نهایت این مشکل را نیز حل کنیم و سهمیه های المپیک را بطور کامل بگیریم.

طباطبایی در پایان گفت: تمامی نفراتی که به مسکو اعزام شدند، چه ‌آن‌هایی که با هزینه فدراسیون و چه ورزشکارانی که با هزینه خودشان رفتند برای نام ایران جنگیدند و توانستند این افتخار را بدست بیاورند و عنوان قهرمانی را از آن ایران کنند. وزارت ورزش و شخص وزیر و داورزنی نیز همیشه در مشکلات پیش آمده حامی کاراته بوده‌اند و جا دارد از آن‌ها تشکر کنم. امیدوارم در نهایت از این آزمون بزرگ سربلند بیرون آییم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا